DET KJÆRASTE EIN HAR….

“Tenk å øydeleggje det kjæraste ein har”

Det var min far sine ord engang da vi fikk høre om en som hadde misbrukt barnebarna sine….

Vest politidistrikt har fått en svært vond sak å jobbe med. I lang tid fremover.

En omfattende overgrepssak. Norgeshistoriens største.

Hva som kan få noen til å begå disse handlingene, er over min og de fleste sin ,fatte evne.

Menn med alle typer bakgrunn….

Menn med barn, menn uten barn, høyt utdannede-som om det har noe å si…. 90 %  der overgriper og offer er i relasjon til hverandre…

Jeg har tenkt og hørt på dette gjennom dagen ,  og prøver å føle litt. For fatte det kan jeg uansett ikke…

I stedet for , eller jeg kan vel heller si i tillegg til, å kjenne på at jeg er lei meg, så er det mest sinne jeg føler.  Et sinne som er nesten vanskelig å vedkjenne seg…

Gi meg pistol, kniv eller hva som helst som kunne uskadeliggjort et slikt menneske.  Jeg dytter de mer enn gjerne utfor en bro…

I tankene mine er jeg villig til ALT!

Men det er i tankene….

Hvorfor så mange, som har et vanlig intellekt, kan få seg til å gjøre det man i sin mørkeste krok av sinnet tenker…

Jeg greier bare ikke fatte det.

Lyspunktet er at noen oppdaget det. Det er jeg svært glad for…

 

 

15 kommentarer
    1. Som du skriver at noen har oppdaget det. Det beste en kan gjøre er å si ifra når en vet om dette og ikke tie stille. Å ikke tie stille når et familiemedlem vet det eller hele familien skal ordne opp innad og ingen ting blir gjort. Dette blir en stor belasting for den som opplever overgrepet, at det blir tiet

    2. Å tie om overgrep er det verste som finnes. Å lide i ensomhet er å leve i en endeløs pinefull hverdag, fylt med mørke og skrekk. Det er for jævlig.

    3. Det er helt forferdelig. De som gjør det må straffes for det de beviselig har gjort. Det er iidlertid ikke menigmanns eller kvinnes “dom” som skal gjelde. Det finnes ingen unnskyldning for slike handlinger. De som gjør slikt må jo være sjuke eller ha “mangelsfullt utviklede sjelsevner”: Som du sier så finnes det mørke avkroker i oss alle, men de aller fleste av oss lar styggedommen få bli i avkroken – uten å omsette den i handlinger.

    4. frodith: Ja, er forferdelig vanskelig å forholde seg til, og tenker at mange får problemer nå, siden vi blir pumpet med info via media, og helt sikkert i lang tid fremover.

    5. karidansen: Det er det som gjør det så ufattelig. At det er oppegående vanlige menn som driver med dette. Men noe må de dog mangle, jeg nekter å tro noe annet….
      Det finnes uansett ikke en eneste formildende omstendighet…

    6. Dette er så fælt at en flykter fra å tenke, det ligger utenfor ens fatteevne, som du sier. De menneskene som gjør slike handlinger, som ødelegger et annet menneske for egne lyster, er et ødelagt menneske…tenker jeg.
      Slikt skal IKKE skje.

    7. BforB: Ja, noe må det være som er ødelagt i de…
      Jeg synes uansett ikke synes det er noe formildende når en bevisst kan ødelegge mennesker slik og det bare pga. sine perverse lyster ,som de av en eller annen grunn ikke greier tøyle.
      Håper de finner mange, og at de får en svært lang straff og aldri mer får muligheten …

    8. Det er bare så grusomt at en ikke kan tro at noen gjør slikt…men det gjør di jo… Håper virkelig di får streng straff …men det finnes egentlig ikke straff streng nok…
      Ønsker deg en fin kveld <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg