OM FLYKTIGE BESØK…

Bilde av en sommerfugl på et flyktig besøk her i forgårs, da også solen var innom Bergen på et flyktig besøk.

Jeg var bare såå fornøyd med at jeg fikk tatt et sommerfugl bilde….

Så fornøyd at jeg tok meg en time på blåbærplukking etterpå. 

og laget året første blåbærsyltetøy i går.

 

i går hadde jeg et flyktig besøk av min søster, og en niese jeg ikke hadde sett på lenge….Men jeg skulle på jobb og min niese hadde det travelt med å rekke over flest mulig når hun  først var i Bergen….

I dag har jeg hatt et passe-barnebarn flyktig besøk på et par timer, bare siden mammaen og pappaen holdt på i flyttebransjen i dag.

Og akkurat i dag var jeg glad de to små ikke var her så lenge for nå  er jeg passelig ferieklar.

skal bare på et flyktig-siste-natt-før-ferie “besøk” på jobb i natt.

I ettermiddag tikket det inn en flyktig melding fra min mor på mobilen. Bare tre ord av en som er lei av bøttevis med vann fra oven…:)

Tre ord: “Bilett til sola”…..:) Hun er  visstnok klar til å dra om jeg finner en billett….:)

Jeg selv tar det helt med ro. Gleder meg bare til å ha tre uker sammenhengende fri fra nattjobb, og bli dag menneske for en stund. 

Hva dagene bringer, vet jeg ikke, og er fornøyd med det….:)

18 kommentarer
    1. Det blir nok herlig med 3 ukers ferie nå :)) Håper dere får dere en tur til sol og sommer, det er ihvertfall lite av det her i dag…… God vakt :))

    2. Det var mange flyktige besøk..hehe.. Og fin den sommerfuglen :)) Vi har også plukka blåbær ..men ikke så mye enda..skal plukke mer når det blir tørt i skogen :)) Kos deg med ferie….<3<3

    3. Det er virkelig kjekt å få en liten rask visitt av en sommerfugl. I år har det ikke vært så mange som forrige år. Flink du er som plukker bær og lager syltetøy. Tipper at det smakte godt med hjemmelaget. Ønsker deg en riktig så god vakt.

    4. Skal si du rakk mye for en dag. Effektiv helg med mye flyktig. Jeg sender over litt sol herfra. Det er kjedelig å vite at det er surt vær hjemme når andre har ferie:-/ håper solen er rett rundt hjørnet..

    5. Sånne flyktige besøk kjenner jeg godt til, og det er jeg som pleier å foreta dem. Har familie på Rjukan, og når jeg drar opp så skal man jo helst rekke å besøke alle sammen. Så er det jo sånn at jeg vet at det rekker jeg uansett ikke.
      Jeg er ikke så glad i å plukke bær, men veldig glad i å spise dem :o))

    6. Blåbærsyltetøy ser deilig ut 🙂 Vi var i skogen i går og fikk en del av blåbær og bringebær men det ble bær røre med krem og vafler .Ønsker deg en gode dager videre .

    7. annebe: Når man ser sommerfugler står tiden litt stille synes jeg. Man må bare ta seg tid å beundre. Jeg har vært på blåbærplukk i dag også…., og takk for det, skal nok kose meg med ferie uansett hva tiden går til

    8. Anneli: Takk for alle solstråler du sender….:) Jeg er ganske så avslappet med tanke på været, skal virkelig prøve å ikke bli sur av den grunn nå i ferien min.

    9. Vera Lynn: Ja, er sikkert ganske stressende å være den tilreisende som skal rekke over alle…
      Er så mye bær i år, jeg måtte ut en time i dag også

    10. tepausen.blogg.no: Jeg har bestemt meg for å nyte øyeblikkene med sol når jeg kan ,og prøve å ikke sutre over været. Hjelper jo så lite likevel….
      En solrik høst hadde også vært fint

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg