BLOMSTENES HEMMELIGE SPRÅK

 

 

Visste du at Akasie blomsten betyr hemmelig kjærlighet?

Eller at Fresia betyr varig vennskap?

Vi er noen søstrer som leser mange av de samme bøkene og har en tendens til å kjøpe de og lese de på rundgang i pocket utgave, for så om vi liker boken ekstra godt og vil ha den i bokhyllen, ja, da kjøper vi den innbundet.

Nå har to av oss kjøpt denne boken som heter blomstenes hemmelige språk. Jeg kjøpte den innbundet nettopp fordi denne vil jeg ha og kanskje lese igjen senere…..

Den er VANESSA DIFFENBAUGH sin debut roman. Hun skriver bare så innlevende og godt i boken, og ikke forutsigbart.  Synes jeg da…

En bok som får deg til å både le og gråte, og  er vanskelig å legge fra seg. Jeg leste den på stranden i Barcelona for noen uker siden….

Du får den også i lydbok.

 

“Victoria har tilbrakt hele barndommen i forskjellige fosterfamilier og har aldri latt noen få komme nært innpå seg.

Blomstene og deres betydning er blitt hennes måte å kommunisere med verden på.

Som 18-åring bor hun i en avsidesliggende park i byen, der hun har skapt sin egen hemmelige hage.

En dag møter hun blomsterhandleren Renata, som blir imponert over Victorias kunnskaper om blomsterspråket og evne til å sette sammen vakre og talende buketter. Hun tar Victoria med til blomstermarkedet, der Victoria møter en mystisk ung mann som skal vise seg å ha forbindelse med fortiden hennes.

Snart må victoria ta et farlig valg- tør hun satse alt for å finne lykken?”

Virkelig en spennende bok fra begynnelse til slutt. 

Begonia betyr forsiktighet, og Eføy betyr troskap

og forglemmegei betyr glem meg ikke. Men det visste jeg jo…..:)

 

8 kommentarer

Siste innlegg