EN LANG REISE, og please call 911…..

H 10 Portwell hotell i Barcelona.

Vi skulle bare…ta en kort flyreise til Barcelona, men reisen ble betraktelig lenger enn vi hadde tenkt oss.

Vi hadde bestilt billige flybilletter , – og  skulle mellom lande i London.

Noe vi aldri skulle ha gjort!!

Da vi gikk på flyet i Bergen , kom det melding fra Norwegian at flyet ble forsinket med noen timer, til halv ett på dagen.

Dette kunne vi tåle….Men det ble utsettelse på utsettelse gjennom dagen ,og det var fullstendig kaos på flyplassen i London. vi ble utålmodige og ganske sure etterhvert. Ingen informasjon, ingen visste noe. Vi fikk bare beskjed om å følge med på tavlen med flyavganger, og visste ikke om vi kom oss avgårde i det hele tatt det døgnet.

Først ved 01.30 tiden , hele 14-15 timer etter vi i utgangspunktet skulle ha dratt, kom vi oss avgårde…..

Vi har selvsagt skrevet klage til Norwegian . Det verste var å ikke få noen informasjon. Det var folk med småbarn der som gikk og  gråt og stemningen var i det hele tatt ikke noe bra….

Vi hadde bare fem overnattinger i Barcelona.Vi hadde valgt oss et fint hotell, bare noen minutter fra stranden, og gåavstand til sentrum.

Hotellet heter H10 Portwell, og er virkelig å anbefale!

Rommene er flotte. Svarte fliser, glass , store speil…Til og med dørene til dusj og toalett var av glass. Samt veggen du ser på bildet over. som er mellom soverom og bad. Hele rommet var veldig dekorativt. Her var også badekåper med tøfler til, nye håndklær og ryddet på rommet hver dag etc.

Klokken var 05 om morgenen, da vi kunne “stemple ut” og komme oss inn i drømmeland på dette flotte rommet. Dessverre måtte vi bruke formiddagen til å sove…

Etter noen timer søvn dro vi til stranden og spiste en herlig brunsj på en strand kafe. Denne dagen ville vi bare finne oss tilrette på stranden, bade , sole oss og ta livet med ro ….

Da min datter hadde vært i sjøen flere ganger var det min tur til å ta årets første bad…..

Noe jeg kommer til å huske lenge….

Jeg hadde svømt et lite stykke ut, det blåste og var litt bølger. Jeg er ikke så begeistret for høye bølger, for jeg er ingen god svømmer. Liker ikke få sjø over halsen…

Plutselig kjente jeg noe som bet eller stakk eller brente, og jeg trodde minst det var en hai som hadde tatt seg en bit…..

Jeg svømte og løp det forteste jeg greide til land, og mener selv jeg var veldig behersket, selv om jeg hadde lyst til å rope please call 911….:)

Jeg hadde smerter, det var virkelig vondt – i begge armene, og sa til min datter at jeg ville la noen se på det. Det er et slags akutt mottak på stranden der,( det hadde jeg fått med meg….:), og det var også noen staute badevakter, men de glemte jeg å rope på. De hadde helt sikker båret meg til sykestuen…..:)

Slik endte årets første bad…..På sykestuen på stranden, med is på det den forbannede jellyfishen gjorde mot meg. (Det er altså brennmanet.)

Jeg har enda store røde utslett på armene.

Om du møter en jellyfish noen gang, så skal du kun ha på noe avkjølende og  tørt. ikke væske. Og ikke dusje eller ha vann på første døgnet. Det var det jeg fikk beskjed om….De la også på bandasje over. Slik at jeg så riktig så syk ut….:)

Jeg kunne i det minste fortsette og sole meg.

På  stranden kunne man få kjøpt det meste. Her har min datter bestilt fletting av hår. Det var visst veldig behagelig å få håret bort fra pannen. Hun var svært så fornøyd…

Så jeg fikk jellyfishen og hun fikk fletter….:)