LUNSJ i det fri og strikkelykke….

UT er det jeg tenker når dagene er lyse med fullt av sol i ….

Selv om Bergen sentrum  er under 15 min å kjøre fra der jeg bor, så er det ikke ofte jeg drar inn til byen.  Men i går passet  det godt.

Jeg prøver å ikke sove bort solskinnsdager når jeg har frinatt, så jeg hadde avtale med en søster om å treffes for lunsj i byen. Jeg hadde også planer om å gå innom noen garnbutikker mens jeg var der.

Er det ikke nydelig? Er rett før disse blomstrer av nå tenker jeg, så jeg kom i “grevens tid…

Før lunsj spising i det fri måtte vi innom  en butikk som heter strikkelykke, og bærer navnet med rette. For har du et snev av strikkelyst , så kan du virkelig “gå bananas” her inne. Alle de fargene… og alt det nydelige garnet….

Vi kjøpte oss lunsj , satte oss på en benk i parken og nøt denne utsikten under spising og prating.

En stund etterpå var det enda en garnbutikk jeg hadde et ærend i . Den finnes inne på togstasjonen. Så gikk jeg og søster hver til vårt.

Jeg var innom hos meg selv og satt i solen et par timer,  før jeg hoppet i bilen og dro over en bro til min datters  familie. Jeg skulle være barnepasser , siden min datter ville i svømmehallen, og det fremdeles er godt å være to om å passe de to småingene….

Det gjør godt å få noe ut av fine dager. I dag skinner også solen og jeg skal dra utover og sitte ved sjøen noen timer og besøke mor.

Man må bare nyte de solskinnsdagene man kan….

 

 

 

 

11 kommentarer
    1. Det meste blir ekstra hyggelig og pent i finvær :)) Fått vært både med søster, datter, barnebarn og mor på kort stund du da…høres kos ut :)) Helt nydelige bilder <3<3

    2. frodith: Jamen bra det har blitt opphold hos dere da…Godt med varme, og her har vært sommervarmt i dag. Men ikke helt sydentemp enda

    3. Strikkelykke er en fantastisk butikk. Det er den som ligger ute i gågaten, sant? Betjeningen der er også utrolig hjelpsomme. Og butikken på jernbanen – rene godtebutikken det også 🙂 Og Bergen på denne tiden er best i verden. Det var vel festspillåpning i dag, eller?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg