JEG har blitt postbud….

Denne lå i postkassen min, men var ikke adressert til meg…….

Det skjer fra tid til annen . Om det er postbudet som trenger nye briller eller om det går litt fort i svingene, det vet jeg ikke helt. …

I alle fall faller det post av og til,  som skal være til noen i B..stølen i min postkasse med adresse B…skogen….

Kanskje mottakeren av denne hadde lyst å få lest den i helgen. Og så ligger den i min postkasse. Jeg må jo levere den tilbake til post i butikk og håpe på at den kommer riktig ved neste postlevering. Eller….? 

Kanskje jeg skal ta turen, og levere den selv….? så får jeg meg en gå-ut-tur samtidig?

Ja, det gjør jeg. Men den lå i postkassen min i går, og jeg leverer den i dag. Men om hun har litt intuisjon, denne damen som skal få boken, så sjekker hun postkassen sin i dag også, selv om det ble lørdag ettermiddag. 

Jeg går stien gjennom skogen og skolegården, og der har de hengt hjerter på trærne…..

Friskt og deilig er det…og vårlig. Selv om det ligger noen snøflekker her og der….

Jeg treffer selvsagt på noen på veien , og kjenner jeg må smile her jeg går og observerer folk og dyr. Kjenner meg litt som Flode….:)

Bok levert i postkasse. Oppdrag utført. Jeg turer hjemover igjen. 

 

12 kommentarer
    1. I det siste har det kommet post til meg også, som tilhører noen andre. Flere ganger. Så jeg tror rett og slett jeg må klage på postbudet, og forlange litt av lønnen, for det er jo merarbeid for meg å styre med andre sin post. Og alt det orker jeg ikke. På min postkasse står det tydelig navn og adresse…Så hvorfor andre sin post til stadighet havner i min postkasse, det kan jeg virkelig ikke skjønne.
      For meg har det dessverre blitt et problem 🙁
      Men….sånn er det. Turen din så riktig fin ut den…så det er jo bra da 🙂 Godt med litt vårfølelse <3

    2. Hender vi får litt feil post også…men ikke bøker foreløpig 🙂 Men det var snilt av deg å levere den dit den skulle ..og det ble en fin tur med blå himmel og greier 🙂 Kos deg med kvelden :))

    3. Høres og ser ut til at det er riktig så koselig å være postmann. Det er rart, jeg trenger aldri å være postmann, selv om jeg aldri får ordna navn på postkassen vår. . . ..sånn er det det å bo langt ut på bygda. 😀

    4. Eva: Så rart , skulle tro det var flere postbud som trengte nye briller….Er vel kanskje tidsnød som gjør det, men det er uansett ikke ok når det skjer så ofte.

    5. karidansen: Ja, går an av og til, nå vet jeg i alle fall hvor postkassen er, for jeg måtte lete litt…
      Tror helst det er skoleungene som har hengt opp hjertene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg