TENN LYS, to lys skal skinne…….

God 2. søndag i advent!

Dagen har jeg vært alene, men ikke ensom. Jeg sov til kl. 16, og våknet  av en søstertelefon. Koselig å våkne opp til en prat , når man samtidig kan våkne sakte…., og høre nyheter fra familien, både litt dårlig nytt, som vi jo er forberedt på, og som handler om far, men også om forunderlige ting, som handler om å bli passet på…

Ikke meg selv da, selv om jeg også til tider har følt at noen har passet på meg, noen jeg ikke kan ta på eller se…., bare føle…

Men her er noen i flokken som trenger å ha litt ettersyn i livet sitt, og godt når man får høre om ting jeg arkiverer under  forunderlige hendelser……

Da jeg hadde greid å komme meg ut av sengen, fikk jeg sms av min sønn som hadde kjøpt en liten desember-gave til mor , så jeg skulle åpne med en gang.  Han vet jeg ikke får nok av disse:

 

 

Kanskje han er ekstra glad for å være ferdig med en vanskelig oppgave på skolen…..

Utenom har svenskene fløyet tilbake til Stockholm, og selv om det var en snarvisitt denne gangen , så er det ikke så lenge før min datter i alle fall ,kommer tilbake og blir et par uker…..Hun kom hjem her i går kveld med et arsenal av pepperkaker som hun og tre-åringen (tante-barn ) hadde bakt. De to aller minste har fått sin del av oppmerksomheten disse få dagene hun har vært her hjemme , og det var vel det som var målet denne gang, å være sammen med tante-barn….

Ellers så gjør det godt å holde seg innendørs nå når det herjer slik på værfronten, finne frem litt mer julepynt og bli litt stresset av flinke søstrer som sender snap av vidunderlig julebakst…. Jeg skal bake etpar sorter i uken som kommer…. tror jeg….:)

Fin søndagskveld til alle. Jeg drar på nattevakt igjen…..

 

6 kommentarer
    1. Kan fint kose seg i eget selskap også 🙂 Håper faren din har det greit forholda tatt i betraktning…
      Koselig gave du fikk 🙂 Blir ikke særlig med julebakst her….kanskje et slag…men jammen ikke sikkert det heller 🙂 Kos deg med jobb og andre advent <3

    2. annebe: Ja, så lenge man kan kontakte folk så er det helt greit å være alene, spesielt mellom vaktene for min del….
      Får prøve finne frem kjevle om tid og lyst kommer…, både du og jeg…:)
      Far har fått leversvikt, men bare han ikke har smerter eller angst, så er i alle fall jeg fornøyd. Får ta det dag for dag…

    3. Skjønner at du ikke får nok av de englene!:D Og bakst ?? Det holder vel med et par slag. Vet ikke om det blir DET en gang her! Men pynte, det skal jeg! 🙂

    4. karidansen: Synes det er så lite bakst som blir spist, men jeg har noen favoritter jeg har tenkt å lage. Og pynte er litt gøy-engler og lys får man ikke nok av…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg