“IBSEN er en drittsekk”, og andre deprimerende menn…..

Dette er Ludvik. Han er en personlig pessimist, saktmodig og trives best i utkantstrøk. Og  denne figuren er vel også sånn at : alt er farlig, det gale som kan skje , det skjer meg…..:)

Vi kjenner vel alle en Ludvik… Jeg har forresten skrevet et lite innlegg om denne lille fyren før… Er noe som gjør at jeg liker han…

Men det jeg kom på i dag, når min sønn sitter her og skriver oppgave i KRLE-(han går på lærerhøyskolen), er noe jeg sa til han da han gikk på barneskolen for mange år siden. 

Jeg liker når barna kommer hjem og snakker om undervisningen, lekser og det de har å gjøre på skolen….

Min sønn kom hjem og skulle ha noe om IBSEN. Som jo var en stor person i sin tid. Og selvsagt også i vår tid.

 

Det var i den tiden jeg var alene med fire barn, så når min sønn kom og ville ha hjelp med Ibsen fikk han bare beskjed om å si til læreren: “Ibsen er en drittsekk”. Han brydde seg ikke om sin eldste sønn som han fikk før han ble gift, (fy for en skam i den tiden…) Hva han sa, og om jeg fikk noe tilbakemelding huskes ikke….:)

I dag sitter min sønn og skriver oppgave igjen, og av alle de ting han kunne skrevet en god oppgave i KRLE om, så har han valgt JOB.

GUHJELPE meg…. Her skal bli noen svarte dager her gitt….

For Job i Bibelen er jo en begredelig historie…. 

Jeg ville , -og prøvde selvsagt å påvirke han-, til å skrive om sterke kvinner i Bibelen og hvordan kvinnesynet hadde forandret seg i kristendommen fra gammel tid til vår tid….

I dag har vi jo hatt kvinnelige prester i en årrekke, mens før skulle man helst ikke hverken synes eller høres om man var kvinne….

Ja, ja. Han må selvsagt skrive om hva han vil, det er artig å følge litt med han på reisen til å bli lærer i alle fall….

 

10 kommentarer
    1. Ibsen er en drittsekk..hehe…jeg visste ikke det om den eldste sønnen…eller husker det i allefall ikke ..husker ikke mye om Job heller jeg…godt det ikke er meg som skal bli lærer…
      Ha en fin kveld <3

    2. Nei det var også nytt for meg, ja han var også en drittsekk… Takk for opplysningen

    3. Ha-ha….Nå lærte jeg noe nytt, for jeg trodde at Ibsen bare hadde en sønn , altså Sigurd(?) Ja, helt enig med deg i det om kvinneskikkelsene. 😉 Dattera mi valgte å skrive om kvinneskikkelser i tre ulike teaterstykker da hun skulle levere ei viktig oppgave i fjor. (Hun går på dramalinje i Trondheim og har lyst til å bli dramalærer! 🙂 Hun er forresten vant til en del drama i heimen…..;) Til og med katta er dramatisk anlagt her i huset! 😛

    4. karidansen: Nei, den lømmelen hadde to sønner….
      Så spennende din datter har valgt da…Jeg tror helt sikkert hun blir det om hun vil nok.
      Dyrene blir slik som folk i huset er sies det….:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg