Besøk av” Røveren romseis “, og møte med en bloggvenn.

I dag har Røveren romseis vært her en stund. Trenger jevnlige, men ikke- mer -enn- noen- timer besøk av den sorten. Det går i skriking enda. Det er mitt minste barnebarn på 2 mnd.  jeg har begynt å kalle det……Jammen godt at storebror er så snill og flink….  Storebror måtte få en liten tur ut på lekeplassen, selv om det var svarte natten. Det er mørkt kl. 17 nå….

I går hadde jeg mitt første blogg-venn treff. Det var denne jenta som var på Bergens-visitt


Her  hadde vi tenkt oss en tur for å se på oversvømmelsen på Bryggen, men der var alt bare velstand… Det har jo ellers vært mye fuktighet her i det siste, og vind. Da jeg tok dette bilde fløy paraplyen til Evaswindow på sjøen…..

Jeg hadde som vanlig ikke fått i meg hverken frokost eller lunsj så tidlig på dag, og heldigvis var Eva med på brunsj på Pygmalion kafe. Der serveres det god og økologisk mat. Koselig, lite lokale, som har varierende kunst på veggene. Her er det jeg spiste, og som smakte fortreffelig 


 

og et av bildene på veggen:

Jeg må ærlig innrømme at det er sjelden jeg drar til byen , i alle fall på denne tiden av året. Og jeg har blitt litt av en pyse når det gjelder bilkjøring i sentrum etter at bybanen kom. Jeg parkerer derfor på Bergen storsenter og tar det derfra. Er imponert over Eva som suser rundt i bil i sentrumsgatene…..


Vi gikk gjennom bondens marked og torghallen og jeg måtte ta et bilde av denne. Samt kjøpe dette :


Eplechutney fra Hardanger. Smaker godt, man kan bruke det til både kjøtt-og fiskeretter, og helt sikkert til ost…

Kaldt og surt i Bergen nå for tiden, men her inne var det kos å sitte og drikke kaffe,og  prate om “alt mulig “….

Og hvordan er det å møte en bloggvenn? Man har selvsagt laget seg et bilde av personen i tankene på forhånd. Eva og jeg har i alle fall hatt ofte kommentar kontakt på blogg, og jeg visste ganske mye om henne. 


Og jenter/damer slipper vel aldri opp for noe å snakke om…..Timene fløy i alle fall, og jeg synes det var et koselig møte….Og håper ikke jeg har skremt henne, skulle bare ønske byen hadde vist seg fra sin beste side. Kanskje en anen gang…

Må ha med en selfie også. Takk for koselig møte Eva.

21 kommentarer
    1. Kan tenke meg dere koste dere veldig 🙂 Jeg traff Eva i sommer, og hun er super <3 Og det er nok du også, så da blir det koselige treff vet du 🙂 Ser ut som supert møte, med mye kos 🙂 Her har det vært lathans-dag etter stressende uke, og bloggøster-treff i går 🙂 Kos deg med kvelden <3

    2. Moro at du har truffet Eva. Hun er en kjempetrivelig dame! Jeg er nok litt mer som deg i forhold til bilkjøring. Jeg parkerer helst litt i utkanten når jeg kommer til store byer der jeg ikke er kjent! 😉

    3. Skriking er best i små doser ja..hehe…:)) Så hyggelig at du og Eva fikk til et møte..og koselig med god mat og en prat :)) Fine bilder også..har bare vært en gang i Bergen da guttene var små og vi tok en togtur med hotellovernatting og besøk i akvariet bl.a ..fin by 🙂 Ønsker deg ei fin kommende uke <3

    4. annebe: Ja, skal være glad når den perioden er ferdig, selv om det er en nydelig baby alder…
      Ja, veldig koselig å møtes, siden det passet seg slik for oss begge.
      Bergen gjør seg best om sommeren, må si det…Fin uke til deg også.

    5. Dette hørtes trivelig til tross for barneskrik og ruskevær. Artig å treffe nye folk, og så blir det litt spesielt når en liksom kjennes fra før. Men litt dumt med en paraply som “stakk” av. Riktig god natt :).

    6. BforB: Ja, en trivelig helg , alt i alt….Håper du også sover godt og våkner uthvilt. Jeg venter noen timer til før jeg prøver.

    7. Babyer skriker, de kan jo ikke annet. Og det er fortvilende å høre på i lange strekk. Så skjønner veldig godt at det holder med noen timer. Snart kommer tiden da babyen blir større, og kan uttrykke seg på andre måter <3
      Det var veldig kjekt å treffe deg i Bergen. Vakker by, vakker dame, og selv om det regnet litt, og paraplyen min blåste på sjøen, så er alle de gode minnene det jeg vil huske nå etter jeg kom hjem <3
      Jeg koste meg veldig, og fikk jo bli kjent med steder jeg ikke visste om, takket være deg 🙂 Og vi kom jo på bølgelengde med det samme. Utrolig kjekt synes jeg. Vanskelig å ikke bli glad i deg i alle fall 😉 <3
      Jeg ble i alle fall ikke skremt. Og været skremmer overhodet ikke. Vi har jo det samme været her sør 😉 Det skiller bare sånn ca 20 mil 😉 For værgudene er jo den avstanden en bagatell 😉
      Jeg håper vi kan møtes neste gang jeg kommer til Bergen også 🙂 Og når du er i Stavanger, så må du si fra, for da kan vi jo også treffes 🙂 Mange muligheter har vi i alle fall, om det passer sånn for begge 🙂
      Tusen takk for at du ville møte meg. Det satte jeg utrolig stor pris på <3 Og jeg koste meg virkelig 🙂
      God klem til deg fra meg i uværet her i Sandnes 🙂

    8. Dette høres og ser så koselig ut. Har et stort ønske om å oppleve Bergen jeg også, men tror det får vente til hestene kan gå på grønt gress så jeg ikke må haste selv om det går helt greit på en dagstur. Ser kjempe koselig ut og så ut som ei koselig dame 😛

    9. Eva: Tusen takk for kommentar! Er bra du ikke ble skremt hverken av meg eller drittværsbyen, og ja, jeg også følte vi var på bølgelengde med det samme.
      Ja, jeg håper vi møtes igjen, og er veldig glad for at du fikk en fin tur hit , tross drittværet.
      Klemmer igjen

    10. Ramona2010: Ja, Eva er en koselig dame. Men Bergen gjør seg best på vår og sommertid, det regner så jæ…., så sjekk værmld. om du kommer….:)

    11. Like greit å vente til vår eller sommer. Da kan hestene beite og jeg slipper å stresse 😛 Og ikke minst turen oppover. Frister ikke nå på mulig glatt føre 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg