HVOR BLE VANNET AV?

Uten noen beskjed på forhånd, forsvant vannet plutselig noen timer i dag. Det regnet som bare det ute, men inne var det ingen vann i springen. Da ingen kunne svare meg på når vi skulle få det tilbake satte jeg ut gryter og kar til vannsamling. Så forferdelig avhengig man blir…. og så heldig man egentlig er….og så tørst man blir når ikke det er vann i huset. For det er det jeg drikker. Vann og litt vin. Men jeg skal ta bilen så vin var ikke noe alternativ….:)

Min sønn skulle på en avtale, her ble ingen dusjing og tannpuss.  Jeg hadde enda litt tid og til alt hell kom det tilbake. For jeg har også en avtale jeg må rekke, og var svett etter husvasken i dag. Ting ordner seg, men av og til er det kanskje bare bra å få en vekker over all avhengigheten vår, som vi til daglig tar for gitt…..

 

14 kommentarer
    1. Ja, det er sant det. Man har blitt avhengig av alt man tar for gitt i dagens samfunn. Om vannet forsvinner en periode, blir det jo krise, for vann er jo livsnødvendig. Om strømmen forsvinner, er det også krise, for da mister man jo mange av mulighetene i dagens husholdning. Om internett forsvinner, får man jo rett og slett abstinenser. Så det er jo greiest om alt bare er tilstede alltid. Men som du sier, godt med en liten påminnelse. For før i tiden måtte jo folk klare seg uten vann i springen, uten strøm, og i de ante ikke hva internett var for noe, og klarte seg helt fint 😀

    2. Ja vi er totalt avhengig av vann – og ganske avhengig av strøm også visst en ikke har peis da.. 🙂 Blir kjempestresset de gangene vannet har plutselig blitt borte uten forvarsel! Godt vannet kom tilbake! 🙂

    3. Ja, vi har det godt og har mye rundt oss vi ikke tenker på, og plutselig må man ut å sanke vann i hagen liksom 🙂 Men du gjorde altså det? Når de sier fra på forhånd om å stenge vannet osv så synes jeg OGSÅ det er slitsomt og uvant faktisk…Men LITT bedre så klart 🙂

    4. Ja,vi tar det for gitt, men vi er heldige som så og si alltid har rent vann i springen. Da jeg var lita , gikk strømmen ofte hjemme. I og med at vi hadde vann fra egen brønn og “Vasspumpe” , gikk det ikke lenge før vi verken kunne trekke ned på do eller tappe vann fra springen….Så den derre vannsankinga – den husker jeg! 😉

    5. Eva: Ja, vi er blitt kanskje litt for komfortable, men jeg foretrekker det slik, og vann er det siste av de ting du nevnte som jeg vil miste…:)

    6. ja de karamellene vet ikke jeg noe om.. *kremt* kan ha tatt et par stk. eller 13 for å väre korrekt::D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg