GOD ITALIENER

PAPPA AL POMODORO

Dette ble nattmiddag her forleden, og jeg hadde middag i tre dager til. 

1 STOR LØK

2 HVITLØKSFEDD

3 STILKER STANGSELLERI

EN LITEN POTTE FRISK BASILIKUM (bruk gjerne en halv potte)

400 GRAM MODNE TOMATER

2 BOKSER HERMETISKE TOMATER

7DL VANN

2 GRØNNSAKSBULJONGTERNINGER

1 TS.SUKKER

OLIVENOLJE

SALT OG PEPPER- smak til

Skrell og finhakk løk, hvitløk og selleri. Plukk av basilikumbladene(legg de til side) og finhakk stilkene.

Stek løk, hvitløk, og basilikun stilkene noen minutter i olivenolje i en gryte.

Grovhakk tomatene. Ha friske tomater, tomatboksene, vann og buljongterninger i gryten. La småkoke under lokk 10 min.Krydre med sukker, salt og pepper etter smak.

Rør ned i bailikumbladene de siste minuttene.

Jeg hadde kokt glutenfri pasta i til slutt, og brødkrutonger .

 

Smakte godt til middag alle dagene, og oppskriften er funnet i Tara blad.

 

8 kommentarer
    1. Elsker sånn mat..og det virka jo greit å lage også :)) Kjekt å ha mat et par dager iallefall når en først lager istand :)) Trivelig kveld til deg..jeg skal se Allsang på grensen snart :))

    2. annebe: Jeg liker å lage så jeg har flere dager, spesielt siden jeg lager for det meste til meg selv. Fint du minte meg på allsang…, liker jeg også se

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg