EN TRAVEL , MEN FIN LØRDAG


Ikke så lett å se det , men på bildet holder min datter en liten krabbe som hun vil at “småen” skal ta i sin hånd. Han er ikke så glad i å ta på krabber enda, men det kommer seg vel med tiden, han er jo nesten ikke redd å “pille” på noenting annet levende…..

Mine to døtre , barnebarn og jeg avtalte å treffes på sykehjemmet hos min far i dag. En liten tur på besøk til han, så han fikk “erte” oss litt og bli like forbauset hver gang han så den “store magen” til min gravide datter. Kanskje det er kjekt med en god nyhet hvert femte minutt 🙂  (Alzheimer = korttidsminne).

Etterpå kjørte vi fem minutter til mitt barndomshjem der mor hadde hatt besøk av to unge damer noen dager. Vi tok de med oss og for på “markatur”, og til sjøen, så mor fikk tatt seg en hvil.

Tilbake igjen lagde vi pizza,både vegetar og for kjøttspisere- grei lørdagsmat når vi er en liten flokk. Litt senere tok vi turen ned en trapp og opp en trapp ( min mor bor i tomannsbolig) og tilbrakte en stund med min onkel og tante på terassen. Hun lager de beste svelene jeg vet….

Tidlig kveld dro vi tilbake til Bergen igjen, tok med oss de unge damene som vi fikk levert på veien, og de gamle ble igjen alene. 

Etter å ha kjørt min datter til noen venner, er jeg og pus alene. Og jeg synes i grunnen det er deilig. Passe tid sammen med andre  og passe tid alene. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Ja, takk, begge deler sier jeg også. Viktig å trives i eget selskap , for med åra blir en gjerne mer alene. En får se det “positive” med Alzheimer …. Vonde ting glemmes fort, og gledelige nyheter blir stadig “nyheter”. Regner med at du ikke skal på nattevakt i natt, etter den travle dagen! 😀

    2. karidansen: Ja, jeg må ha litt av begge deler, være sosial, men også kunne få være litt “i fred”. Vi har alltid vært så mange, og merker at flere av oss setter pris på alenetid.
      I dag er det ingen nattevakt nei, stor forskjell på å legge seg i tre-tiden, sammenlignet med å MÅTTE være opp til 08 ,etter en vakt.

    3. Høres ut som en fin balanse den dagen 🙂 Og sånt burde det jo være. Men ofte er det ikke så veldig balansert 😉 Kjekt å være med familie, enten hukommelsen er god eller ikke 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg