LONDON-OG HVOR SKAL MAN BO?

Burj al arab-har vært der….

 

Om et par uker drar vi tre generasjoner jenter til London en liten tur- min mor-som ikke kan engelsk, meg selv -som ikke har orienteringssans, og min datter-som er helt nødvendig å ta med fordi hun kan “alt” 🙂 

Jeg har reist mange steder i verden- Dubai var den ultimate hotellopplevelsen, men der jeg forøvrig lå en hel natt og kastet opp på et gullbelagt stort bad. Men flott, det var det.  Peru- var den ultimate opplevelsesturen, men jeg har også vært andre lange reiser- som New york, India, Sør Afrika. Men det er det med lange reiser, jeg gruer meg jo eldre jeg blir til lange flyturer. 

Ingen av oss  som nå skal ut på reise har  vært i London før, så nå var det tid for det. Til spørsmålet : Noen som vet om et greit sted å bo? Er det lurt å bo midt i byen , eller kanskje ha det litt større og billigere utenfor byen? Hotell og leilighetstips mottas med takk. 

Jeg hilser selvsagt til den ekte Hugh Grant og Charlotte Elisabeth Diana om jeg skulle være så heldig……..

10 kommentarer
    1. Det spørs jo om hva slags standard du ønsker på leiligheten/hotellet. De fleste under-3-stjerners hoteller i så store europeiske byer som London, Paris osv., har relativt dårlig standard og er også kjent for å ha veggdyr. Så dersom du ikke ønsker å ha disse på besøk, men fortsatt bo billig vil jeg anbefale å finne et rimelig, enkel og grei 3-stjernes hotell, kanskje ikke midt i sentrum. 🙂 Jeg selv bodde på Webley Ibis (Nord-London, tok ca 20 min med t-bane fra sentrum), og det gikk helt fint. Det var reint (noe som er veldig viktig) og enkelt der, og god service, pluss veldig rimelig. Lykke til med hotelljakt og god tur! London er en veldig fin by 🙂

    2. Jeg har ikke vært der..så har ingen tips…men greit dere har med datteren som kan “alt”…så trenger dere ikke sove ute :)) Koselig med tre generasjoner da…London har jo mye å se og være med på :))Fin kommende uke :))

    3. Jeg har ingen direkte hoteltips, men jeg ville bodd i byen i sentrum. For man er jo ikke mye på rommet egentlig, og deilig å ha noe i nærheten, som man bare suser innom og legger fra seg poser etc. Slipper mye reisetid 🙂

    4. annebe: ja, det blir i alle fall ingen utesoving, den tid er forbi… 🙂 Jeg har aldri reist på utenlandstur med mor før, men min datter og jeg har vært mange turer, Ha en fin uke du også

    5. Jeg har heller ikke vært i London, men de jeg kjenner som har vært der har anbefalt oss å bo midt i sentrum om vi skal der. Ellers blir det mye styr med å komme seg fra sted til sted sies det. Blir nok en super tur og du det med dårlig rettningssans kjenner jeg til for det har jeg også. Ja, du må hilse alle de kjente du møter på turen;))

    6. littavkobling.blogg.no: Ja det blir vel til at vi bor sentralt tenker jeg. Og jeg som trodde jeg var den eneste som ikke hadde vært i London :). og ja, Jeg hilser om jeg treffer på…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg