FORGLEMMEGEI…

Det er ikke bare mennesker som kan etterlate seg et dypt inntrykk og savn, det kan også dyr gjøre. Vi hadde for noen år siden en katt som var helt spesiell. Her er bilde av den på armen til min sønn, da det var han som hadde mest med den å gjøre. Den ventet på han ved inngangsporten til gaten vår hver dag , og sov i fotenden av sengen hans hver natt. Det var en forunderlig  og snill katt , den var ikke redd for noe  eller noen, og gjorde seg til venn med gatens “skrekk og gru-katt” ganske raskt. 

En påske, for 4 år siden ble den påkjørt. Heldigvis fant vi den i veikanten. Jeg har i ettertid sett for meg at bilen kom i stor fart og at Gråpus ,- som den het -bare stod rolig i veien og ble påkjørt. Jeg håper at det skjedde fort og Jeg skulle ønske å snakke med vedkommende som kjørte på den…

Vi begravde den i bakhagen og jeg plantet forglemmegeiplanter der, som sneglene spiste opp da jeg ikke passet på. Det har vært vanskelig å få fatt i planter og frø av forglemmegeiplanter de siste årene , men i dag har jeg vært og handlet på Plantasjen .Der fant jeg  til alt hell noen frøposer  til å plante i minidrivhuset , som jeg også kjøpte der. Så får vi se om det dukker opp noen spirer som jeg kan plante på kattegraven og ellers i hagen min, de er så fine og har slikt et fint navn…

Vi sørget en stund over gråpus , men fant ut at vi skulle prøve en katt til, og heldigvis hadde” bråkenaboene” et kattekull . Denne katten er mer knyttet til meg enn min sønn, og er alltid i nærheten av meg. Men det er en helt annen katt, for dyr har ulik personlighet ,som mennesker har det… 

11 kommentarer
    1. jeg har en slik pus nå.
      han følger meg når jeg går til jobb, og møter meg når jeg kommer hjem fra jobb.
      går jeg på do, kommer han like bak meg.
      jeg kan gjøre hva jeg vil med han, han godtar det. skal det klippes knuter fra vanskelige steder lar han meg gjøre dette.. han lager ulyder, men aldri noe mer en det , han klorer aldri etter meg eller noe, men lager lyder for og vise at dette er ikke greit.
      han sover i armkroken min, eller bak knærne mine omtrent hver natt, å når morningen kommer, så kommer han med potene sine og trykker de i ansikte mitt før han dytter selve ansikte sitt opp i mitt til han for klapp og kos tilbake, da legger han seg opp mot ansikte mitt og koser før vi sammen står opp og starter dagen!!
      jeg har leenge tenkt tanken på at jeg skal av avtrykk av potene hans og tatovere de på leggen min eller noe! <3

    2. Da er nok sønnen din en bra gutt/mann som bryr seg om dyr! Er grusomt å miste ett dyr, de blir jo som ett familie medlem! Vi hadde alltid katt når jeg vokste opp, det er herlige dyr! Alle med sin egen artede personlighet;) Kjekt dere fikk ny katt da:)

    3. littavkobling.blogg.no: Ja, han er en bra kar, forferdelig rotete :), men veldig snill av seg..Og mens vi snakker om sønner, nydelige gutter du har

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg