TO ULIKE OG GODE HELGEFILMER SOM VAR VERDT Å SE

Bilder fra filmen Still Alice

 

Var på kino i helgen med min søster og så denne flotte filmen-STILL ALICE.  Da jeg har lest boken, som også er svært god, visste jeg handlingen. En sår og fin film som greier å belyse hvordan Alzheimer kan utarte seg. Gode skuespillere gjorde filmen til en film alle kan se. Jeg har selv  en far som har Alzheimer ,og jeg jobber med mennesker som bl.a har denne diagnosen. Kanskje er jeg derfor ekstra interessert.  I filmen er Julianne Moore bare 50 år da hun blir diagnostisert, og i virkelighetens verden er det også endel som kan få denne sykdommen i så ung alder. Det er en sykdom som berører hele familien og venner til den demensrammede og det er de rundt som gjerne har de verst…

En annen film jeg satt hjemme og så på tv en sen lørdagsnatt- THE BEST EXOTIC MARIGOLD HOTEL. En gjeng eldre mennesker, som av ulike grunner drar til India for å leve sine siste dager der. En både humoristisk og alvorlig film. Men jeg lo vel for det meste, så høyt at jeg var redd naboen hørte meg. Forresten så er han tunghørt. En film som anbefales. , jeg lover at du kommer til å le. Snart kommer oppfølgeren på kino , og den tenker jeg å se.

2 kommentarer
    1. Har veldig lyst å se Still Alice. En film om et viktig tema, og jeg er veldig glad i Julianne Moore. The Best Exotic Marigold Hotel er en flott film, kjempekoselig. Gleder meg veldig til oppfølgeren 🙂 Ha en fin kveld videre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg