NATTEVAKTFROKOST OG SPØKELSEHISTORIE

Pannekaker laget med egg,sukrin, speltmel, smør , melk.  Toppet  med frosne bær som er varmet (med litt sukker  på.)

 

MIn lille ferie(=sykemelding), er herved over, og jeg gjør ett dypdykk ned i nattevaktsverdenen igjen. Men til helgen som kommer skal vi skru klokken frem til sommertid , og da er vel sommerferien like rundt hjørnet?

I helgen som var kom mitt barnebarn innom noen timer. Vi kunne til og med sitte på terassen og prate litt i solen.  “Jeg er redd mormor, for det er spøkelser i sengen min”, sier han, sånn helt uten videre. Jeg lurer på om det er fordi han kanskje har fått en spøkelsesdukke?, eller det er fordi han har fått boken , Albert Aaberg og spøkelset tidligere hos meg? Eller “senser” han at mormor er litt opptatt av “spøkelser” 🙂 Vi sitter i allefall og øver oss en stund på reglen i Albertboken : ” spøkelse, spøkelse gå din vei, du finnes ikke men det gjør jeg.”

Barn kan, som alle vet ,fortelle om mye rart. Noe er fri fantasi , eller at de lenker ting opp mot hverandre. Men barn er også åpne vesener, som ikke har de sperrer som vi voksne går rundt med. Det hender at når barn forteller om det de ser og opplever, så gjør de faktisk det. Ånder finnes og gir seg tilkjenne , både for voksne og barn.

Jeg skal i allefall tilbake til min nattevaktsverden, der jeg håper både ånder og andre gir meg fred de første nettene, det er strevsomt nok å holde seg våken etter en ferie. 🙂

 

2 kommentarer
    1. Det finnes mye mer i denne verden enn vi kan se ja! Barn skal vi ta på alvor ja, de kan føle og se ting akkurat som oss! Snakket akkurat om spøkelser med min søster idag, litt vittig. Hun hadde sett skrekk film på nattevakt og var litt redd;)
      Ønsker deg gode nattevakter:)

    2. littavkobling.blogg.no: Tusen takk,og ingen skrekk og gru får komme på tv så lenge jeg er på vakt. Det kan mine “makkere” skrive under på 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg