VÅTT, men noe å glede seg til, og en proteinrik oppskrift…

Selv om jeg har det godt på alle måter og sitter her og nyter synet av fine roser som jeg fikk på søndag, er jeg så ufattelig værlei…

Man skal jo helst ikke være deppete fordi om været er det, men det gjør noe med en…

Det finnes flotte støvler og ta seg frem i, og jeg ser det finnes sydvester i mange flotte farger, men det hjelper ikke…

Jeg må ha et viktig ærend for å gå utendørs. Og jeg beundrer turgåere som i alle fall later som regnet ikke gjør noe verdens ting…

Jeg har vært ute mellom bygene i dag. Og faktisk hentet stein. Teamwork med mor. Vi bærer på stein, hva kan vel være viktigere enn det å få gjort på en fridag, med vær så det holder…

Steinen brukte vi til å fylle i hull i bakken med, hull som selvsagt kommer av alt ekstra vannet vi har fått…

Det store stygge tujatreet greier ikke engang ta unna, for det er uhorvelige mengder et slikt tre kan drikke i løpet av et døgn har jeg hørt. Er bare derfor jeg ikke har fått det fjernet…og så gir det vel bittelitt ly for vinden også…

MEN jeg har noe å glede meg til, som jeg kjente at var viktig å få gjort nå…

Sydentur bestilt…

Tur til der jeg tok dette bildet for 3 somre siden…

Sjansen er stor for at det kan bli vel varmt på Rhodos midt i juli, men tanken på ikke en regndråpe på 14 dager,

veier opp for det…

Samme hotell som forrige gang, vi vet nøyaktig hva vi får…,

og ja, jeg sier det bare, godt å ha en reise å glede seg til …

 

Om du vil ha noe godt , sunt og proteinrikt i den våte hverdagen anbefaler jeg dette

Bake noen proteinrundstykker som består av egg , cottage cheese og havregryn.

Det finnes flust av oppskrifter som er omtrent make.

Jeg valgte denne: 3 egg, 400 g cottage cheese, 2 ts bakepulver,  0,5 ts salt, 400 g havregryn.

Mos egg og cottage cheese-jeg brukte stavmikser til det.

Bland i salt og bakepulver . Og havregryn.

Ingen heving, bare rett på bakeplaten . Søster jeg smakte de hos første gang lager de flat som lapper, mens jeg foretrekker rundstykker.  Stekes på 195-205 grader i 18-20 min.

Voila! Godt å ha i frysen til hverdagsspising.

7 kommentarer
    1. Ja har vært mye regn nå, drømmer om sol og varme jeg også, men ikke bestilt sydentur ennå…. kjekt å komme til et sted man kjenner ja 🙂. Rundstykkene ser fristende ut ❤️

    2. Om man vil ha noe godt , sunt og proteinrikt i den våte hverdagen så anbefaler du noen proteinrundstykker…

      Her sitter jeg og koser meg med en pose med LaBan Seigemenn- ja de ble litt seige etter å ha lest hva du anbefaler over her 😉
      Kanskje jeg burde komme meg ut i regnet for å gå en liten tur med LaBan- en seig liten tur 😉
      Men de rundstykkene så jo helt grei ut 😉

      Du skriver så positivt – veldig bra 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg