Tur med blandede følelser…

Denne minnesteinen står et lite stykke fra der jeg bor…

Bare 10-min å kjøre. Det var likevel min første tur hit til Turøy .

Et flott minnesmerke, med navnene til 13 personer som omkom i den tragiske helikopterulykken her, i april 2016. Flere av de kom fra Turøy.

Denne nydelige septemberdagen var det mor og jeg som ville gå til Turøyvarden.

 

 

Det tok ikke mange minuttene å gå opp, men vi gikk sakte og bare beundret hvor vakkert det var …

Det er flere turløyper fra hovedveien og innover og flere parkeringsplasser å finne, så alt ligger tilrette for både korte og lange turer her.

Så var vi oppe og jeg tar bilde av mor som sitter og speider utover den speilblanke sjøen denne dagen

Info i boken i postkassen som er plassert like ved varden. Vi måtte jo selvsagt skrive oss inn i den.

 

Så må mor ta bilde av meg der jeg står. Snur jeg meg mot venstre ser jeg hjemover.

Jeg er ganske sikker på at jeg vil gå hit igjen, gjerne da fra hovedveien , eller ta med fiskestangen da jeg observerte flere som stod på ulike steder langs land og fisket…

 

5 kommentarer
    1. Nydelige bilder. Ja den ulykken var fæl. Jeg har en sønn som er på Nordsjøen og det berørte meg veldig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg