TENK at det finnes …

 

slike fantastiske steder så nær der jeg bor …

som for noen timer kan få en til å glemme alt

negativt som skjer, både fjernt og nær oss…

Bare ved å VÆRE i turen…

En dag i midten av 6 netter, der det til alt overmål var godt turvær.

Det var torsdagen sin det..:) Det var jo selvsagt mange som hadde det samme målet for dagen som oss…

Kystpasstur i finværet på en helligdag.

Det var fjære så vi kunne bevege oss inn her i grotten da vi kom frem…

Den blir jo full av vann når det blir flo så glem å telte her…

 

 

Turen til Bekhilderen i Telavåg var en unik turopplevelse

En spennende løype over smale stier i brattberget…

opp og ned, hoppe over gjørmepytter…

og forsering av kampesteiner før man kommer til selve diamanten som er grotten i Bekhilleren.

Ekstra viktig å være litt årvåken denne siste etappen over steinene…

for jeg innrømmer at det var nære på etpar ganger at jeg ikke gikk på “håvve” i steingrunnen…

Etter turen var jeg ganske sliten, og når jeg tenker meg om så var det nok all hoppingen som jeg ikke er så god til lenger…

For deler av løypen skulle jeg gjerne hatt på meg støvler.

Litt gjørmete, og om man da ikke kunne hoppe langt nok, vel da hadde det blitt gjørmebein…:)

Med Sølvi som hoppet foran gikk det bra, ingen av oss ble hverken våte eller gjørmete eller falt…

Eneste vi falt for var selve turen og målet…

Er du i nærheten av Øygarden og har tid og mulighet til en opplevelsestur  i naturen, så velg gjerne Bekhilleren i Telavåg som førstevalg

Jeg sier ikke mer. Det var overveldende…

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Da var nokon som overnatta dar tidligere i år. Dei måtte reddes ut🤭Ein kjempefin plass dar👍De e flinke og spreke. God helg og 17.mai🇧🇻🤩 Kari Helen😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg