Sommerdrypp og en liten hemmelighet…

Ikke godt å si hva som skal være sommerbilde…

For det har vært mye kaldt og vått her hjemme…

Men store forandringer har skjedd …

Mor har tatt med seg vesken sin og flyttet inn hit, med denne utsikten, i en helt ny leilighet…

Sikkert mange følelser ved å flytte etter å ha bodd mer enn nesten hele livet i huset som jeg tok over for 3 år siden…

Hjemme begynte jeg med litt hjelp å rive ned tak, vegger og rydde plass til meg selv…

Det er mye som skal gjøres i nærmeste fremtid, jeg må fornye litt før jeg flytter opp på ordentlig  i overetasjen…

Sommeren har vært usedvanlig sosial for min del…:)

og ja, det er slik det skal være…

Besøk her en finværsdag…

I forkant her sitter en hel “bøling”. Vi har vært mange når vi har samlet oss…

Da jeg dro på pilgrimstur var det mor som fikk ansvaret for å vanne tomater.

Hun synes det var en “ullokkes ” jobb, for de trengte mye vann…

Samme natt jeg kom hjem hadde det flyttet inn noen i huset, yngste datter, samboer og Ailo.

De neste par ukene måtte han være med å høste inn tomater etterhvert som de hadde fått farge…

og gulrøtter og litt salat…

Han er nå blitt en tøff 4-åring…

Og selv om det var litt kaldt og vått kunne man ta på seg egnet tøy og gå litt tur hvertfall…

og plukke blåklokker f.eks…

og en og annen dag kunne man sitte på terrassen ute. Her sitter Ailo sin mamma og strikker

og forresten bærer hun på en liten hemmelighet…

Dette er mitt sommerverk på strikkefronten…

Nå skal jeg ta en tur for å levere den til en 10-åring. Håper den passer, og at han er villig å ta den på selv om den ikke er helt tørr enda…:)

Det var noen små sommerdrypp fra hjemmefronten…

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Så koselige bilder og hemmeligheter er gøy da!!!! Flott genser, og for en tålmodighet med alle de lusene i en islender. Flink du. Ønsker deg vakre dager i slutten av august. Klemsiklem 🙂

    2. Det var nydelige sommerdrypp. Det første bildet med en liten gutt som springer bortover var bare så full av stemning, litt slik rørende.
      Så moren din har flytta, håper hun syntes det var bra. Moren min ønsker å bo hjemme, så håper det lar seg gjøre. Ikke enkle avveininger det der. Men du har atter oppussingsoppgaver foran deg.
      Nydelig genser og spennende “hemmelighet” <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg