Sofa forsvunnet mens jeg sov, og dager forsvunnet i januar…

Jeg får sitte på denne her og være fornøyd med å slippe å sitte på gulvet…

for sofaen forsvant mens jeg sov i dag…

Jeg visste om det, men når de kommer og henter den midt i sovetiden min…

så det litt merkelig ut når jeg våknet i dag..:)

Min yngste sønn som er på flyttefot  trengte sovesofaen sin som jeg har oppbevart -og brukt etter at jeg flyttet hit…,og han var det som var “tyven”. Mor var heldigvis hjemme for de hadde fått med seg riktig seng og kommode i tillegg…:)

Her ligger et sørgelig syn av den nye sofaen, og jeg krysser fingrene for at den kommer på plass i løpet av helgen…

Det var forresten problematisk å få den i hus, sammen med noe annet fra Ikea.

Etter at jeg flyttet på meg er Ikea nemlig ikke interessert i å kjøre møbler så langt ut i distriktet som jeg bor.

Så der stod jeg ved disken for hjemkjøring av varer, og selv om jeg på forhånd hadde avtalt med de om å få kjørt sofa og annet,  var det plutselig for langt for de å kjøre…

Jeg kan ikke kjøre annet enn min egen bil, eller rettere sagt, jeg tør ikke…

for Ikea har jo biler de leier ut til dette formålet, men nei, jeg tør ikke…

Da var det å henge på tråden til min snille nabo og fetter igjen…

som dagen etter tok turen sammen med meg og fikk alt i hus…

Ellers er jeg inderlig glad for at januar er over. Med 20  jobbenetter  har de fleste dagene bestått av soving,  spising, jobb og ikke så mye annet…

Det føles som dagene bare har forsvunnet fra meg…

Jeg er glad for litt sosial kontakt i uken som har vært, uten tenker jeg det kan være lett å gå i “nedstemtfellen”…

Jeg tok turen til eldste sønn og samboer en dag før nattevakt og fikk servert deilig  hjemmebakst til kaffen…

En av dagene  var jeg og hentet barnebarn og tilbrakte noen timer i hjemmet der. Jeg vet det blir litt lettere for min travle datter når jeg har sjansen til å hjelpe til aldri så lite…

Når eldstemann var med mammaen på noe trening var yngste på 4 og jeg hjemme alene. Da måtte vi gjemme unna smokken en stund, for han kan ikke vise til alle at han bruker den , når han er stor gutt og går i mellom2-gruppen i barnehagen…

Vi gjemte den når vi “facetimet ” min datter og barnebarn i Stockholm, for vi måtte jo få høre at den aller minste har begynt å snakke svensk og si “mysigt”…:) Det betyr koselig forresten.

En dag dro jeg avgårde på trening og kveldsbesøk til en søster. Der fikk jeg egg med meg hjem, rett fra frittgående høner…

er spent på om de greier å holde de unna minken og andre plager… Denne gangen…

Jeg fikk servert fruktsalat, og frukt er noe jeg ikke er så flink å få i meg ,

men jeg akter å begynne å lage det av og til.

Det er et godt tips å få i seg nok frukt på, og smaker nydelig med vaniljesaus til… og berlinerboller, men det snakker vi ikke om etter trening og på en hverdag…:)

Får gjøre meg klar til månedens siste nattevakt, måtte den bli fredelig…

Nyte kvelden og sove godt til alle andre!

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Så rart de plutselig ikke kunne kjøre 😮 Vi får alltid hjemkjørt fra Ikea, MÅ det. Vi har ikke bil. Så koselig med den lille som snakker svensk 😀

    2. Den driftige kvinnen-
      jeg mister nesten pusten her jeg sitter og leser – du er jo så flink!

      Det er et godt tips å få i seg nok frukt – er så enig med deg.
      Et annet godt tips fra meg til deg- det er lov å trappe litt ned og ikke minst be om litt hjelp.

      🙂

    3. Godt du hadde en sitteplasss i allefall..hehe.. Montering av møbler er ikke min sterke side :)) Håper du får en fin februar der du kan kose deg litt ekstra..Klem <3

    4. Du må gjerne væra med meg på marketur når du vil. 😀 passer best for kroppen men å gå på formiddag eller ca midt på dagen. Då er også knerten veldig klar for ein tur.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg