Ser du hva dette hører til?

Mai er som vanlig fullt av høytidsdager, og vi feiret den første nå i helgen som var. Da måtte vi på reis og feire konfirmasjon…

I min bil dro vi tre stk fra tre generasjoner. Mor, min eldste sønn og jeg.

På plass på Fogn var vi så heldige å få låne ett hus der det var akkurat så harmonisk som på bildet…

For selv om min søsters hus er stort og rommer mange , så tar det litt tid når alle skal stelle og pynte seg til en høytidsdag…

Og da er det greit med god plass og spesielt nok tid på badet..:)

Min eldste sønn, som er fadder til årets konfirmant i storfamilien, skulle stille i helt ny bunad. Det er litt av et prosjekt å få seg bunad- også for menn, og her er mange og fine detaljer. Men ved å skaffe seg bunad så har man et antrekk for resten av livet, eller egentlig tre antrekk i ett…

På bildet ser dere noen detaljer fra bunaden, og deriblant det som var spørsmålet i overskriften.

Her er min sønn uten jakken, og bukseselene godt gjemt under vesten.

For det var bukseseler de flotte broderiene var på.

Uten vest  og med  bukseseler blir det antrekk nr.1, med vest som her på bildet -antrekk nr.2

Og dette er antrekk 3.

Mer i neste innlegg fra en fin konfirmasjonshelg. Hadde bare lyst og lov å vise frem en veldig fin herrebunad …

 

 

10 kommentarer
    1. Tenkte bunad ja 🙂 Jeg har ikke bunad, ikke ønska meg heller..men syns det er innmari fint på andre 🙂 Også er det liksom så “heilnorskt”… Kjekk sønn i flott bunad 🙂

      1. tro de fleste som tenker bunad tenker damebunad, jeg hadde ikke sett slike før, men synes de er så flott…
        Ja det er… Takk det er han

    2. Jeg forsto at det var fra en bunad! Staut kar i flott bunad! Jeg har bunad, men har ikke brukt den på noen år. Det er et varmt og tungt plagg: Får se hva jeg gjør denne 17. mai’en. Har jo aldri feiret i Oslo før! 🙂 Må i tilfelle kjøpe nye sko, for de jeg hadde var fra da jeg ble konfirmert. De var helt utslitt faktisk! 🙂

      1. Ja det tenker jeg du gjorde:) jeg er ferdig med bruk av min bunad akkurat fordi den er tung og varm…
        Må få se deg i bunad i Oslo 17-mai…:)

    3. Jeg tenkte bunad, men ikke seler……… flott kar i flott antrekk – hva slags bunad er det? Jeg har bunad, og jeg bruker den så fort jeg har en sjanse til det…. elsker å ha den på! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg