Regnværsdans? og trappesnakking…

 

En liten regnværsdans kan vel være noe å gjøre om man kjeder seg.

Det får være mitt c-tips i dag.

Men nei, jeg har ikke blitt helt gal her…

Plenen må gjødsles og gjøres klar til sommeren…

For sommer skal det bli!

I dag var jeg grytidlig oppe. Satte meg til i morgenkåpe og med kaffekopp og kikket på God morgenNorge.

Det hører til sjeldenhetene, kan gå noen måneder mellom hvertfall…

Er visst inne i en periode med 4-timers soving. Og da er det bare å stå opp selv om det er midt på natten. Jeg lå en stund og tenkte på hvordan jeg skulle forholde meg til hun i overetasjen om jeg ble syk…

Og da såg jeg for meg hun sette utenfor døren en ferdigvarmet Fjordland til middagsmat og banket på døren før hun lynkjapt for opp trappen igjen.

Med slike tanker var det bare å stå opp. Aldri i livet om det blir Fjordland på meg!

Og siden jeg dro frem middagsmattanker, så er det dagen for raspeballer i dag.

Jeg gleder meg allerede til å gå i gang, mor og jeg har en liten arbeidsfordeling allerede.

Min selvsagt store bekymring for tiden er å smitte henne. Hun er som vanlig ikke redd for det, men vi prøver å ikke være altfor mye nære. Jeg er og vil nok i tiden fremover være den største smittefaren for henne, vi deler hus og kjøkken og snakker sammen hver dag, selv om jeg holder meg for det meste i underetasjen. Og om noen skulle lure så kan man smitte selv om man ikke har symptomer for å være c-syk…

I dag har jeg vært ute med ny mat til skjoren…

Det er min tante som står på trappen sin-nærmere meg kommer hun ikke- og erter meg, mens jeg sier at småfuglene er nå her og spiser de også. Mor som står på andre trappen kommer også med i samtalen og så er det slik det har vært i veldig mange år før corona-tiden.

Trappesnakking er et velkjent og gammelt fenomen…:)

 

Dagen er enda lang og jeg har ikke tid å kjede meg.

Det er alltid noe å gjøre selv om man er hjemme.

Oppfordrer alle som baker om å publisere på sosiale medier, det er noe positivt opp i all elendigheten.

Bake!

Jeg har sagt i over en uke at jeg skal bake kanelkake, etter en gammel oppskrift, og kanskje jeg slår til med det i dag. Da skal jeg dele med dere senere…

God dag til alle. Bruk den til noe! Alt annet enn å kjede dere…

 

2 kommentarer
    1. Da er du igang med våronna i hagen – det er bra! Har noen store planer her for året…….. så får vi se etterhvert – vi snakker noen lass med jord, og en ny del av gjerdet……. blant annet! I disse koronatider må vi gjøre noe moro ja…. baker gjør jeg for sjelden, men jeg håper jeg kan bidra med noen glade naturbilder i ny og ne iallfall! Klemmer til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg