…Pusekatter finner du selv

GRATULERER MED DAGEN!

Jeg er ikke en av de som går i tog eller feirer kvinnedagen på noen måte , men all ære til de som går bak paroler i dag, uansett hvilken dere velger…

I Bergen leser jeg, er det 52 paroler og hadde jeg gått i tog i dag ville jeg valgt en av disse:

-Likestilling og inkludering for alle verdens kvinner

-Kvinner forandrer verden

-En lønn å leve av-en dag å leve med-6 timers arbeidsdag.

Den siste hadde vært med tanke på min eldste datter. Hun har hovedomsorgen for to små, hun kjører to timer til og fra jobb og har gått ned i 80 prosent stilling. Hun kan ikke jobbe kveld eller natturnus som industrirørlegger . Fordi hun har barn, og er alene. Og jeg vil si: Fordi hun er kvinne…Det strekker ikke til at jeg som mormor passer en dag i uken… Det var bare en liten historie fra min familie.

 

Jeg har vært og kjøpt tulipaner.

Er du mann så kjøp gjerne en bukett til din kvinne og gratuler henne med dagen…

og pusekatter finner du selv. Eller gåsunger som andre kaller dem.

Det er en av vårens fineste tegn. Synes jeg.

På kvinnedagen har noen menn gledet meg. Det er de to unge mennene som endelig er ferdig med prosjekt -ordne- huset mitt. Er bare ryddingen igjen så maks en dag til med bråk…

En annen, men liten mann gleder jeg meg over og med at han slapp å måtte bruke briller, for han var hos øyelegen i dag…

Så håper jeg så inderlig at noen menn i andre enden av livet kan glede meg både i natt og hele helgen?

Med rett og slett å sove…når jeg er på jobb.

Akkurat nå har jeg en liten diskusjon med meg selv om den malingen som jeg ikke fikk gjort i går, som jeg burde fått begynt på nå, men kanskje jeg skal ta meg en aldri så liten tur ut i stedet og slappe av til jeg skal på jobb i natt…

Det er jo tross alt kvinnedagen!

Bruk den som best du kan…

 

4 kommentarer
    1. Takk det samme 🙂 Viktig dag men står ikke på “barrikadene” jeg heller.. Fin og vårlig bukett ..har noen roser i vasen jeg nå da 🙂 God helg selv om jeg forstår det som du skal på jobb <3

    2. Blomster er alltid koselig – uansett dag. Jeg fikk faktisk nydelige roser av min mann i går, og da måtte jeg spørre om hva som var galt…han pleier nesten aldri å kjøpe blomster utenom bursdag eller bryllupsdag. Men kanskje han har tatt hintet etter at jeg har kjøpt blomster til meg selv i hele vinter bare for å friske opp litt hjemme. Eller så må han ha blitt tipset av radioreklame eller noe… eller som han sa til meg: Bare fordi han er glad i meg – og det er den beste grunnen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg