Om matriarker og mandler…

Jeg plasserer den her etter å ha stått på loftet en stund nå…

Lufter den i kuling og nordavind , så blir den helt sikkert sterk og fin til å huse den nye lille prinsessen som ble født inn i vår storfamilie i oktober, og som jeg er gammeltante til.

“Sjå her, han bles kvit i dag…”

Korgen har huset både matriarker og andre…, og jeg føler på meg at den nye, hun blir et godt eksempel på vår matriarkfamilie. Alle som ikke liker at jeg kaller det for det får bare lukke øyne og ører litt…:)

Jeg spør mor hvor jeg var på den alderen da jeg kunne ligge i korgen. For det var min søster som er fire år yngre enn meg den ble kjøpt til…

Jeg levde en omflakkende tilværelse med min mor på 19 år

og far , han  så meg ikke før jeg var noen måneder gammel…

Han var nemlig omreisende i lærerbransjen.

Jeg ble født liten, bare  2,5 kg, og holdt på å sulte i hjel hadde det ikke vært for sukkervann…

Da jeg var 1 år bodde jeg på Sørnesøy utenfor Sandnessjøen sammen med både far og mor og ble sett til av noen nabodamer som brettet opp armene og fikk i meg mat…

Resten er en dramatisk roman av min livshistorie, for det har vært mye drama…:)

 

Men mandler

Når man lager  brente mandler skal man  ha en god porsjon tålmodighet…

det er det viktigste

Selv om det,- som ofte i livet også-, ikke ser så bra ut hele tiden…

Så ordner det seg med litt tålmodighet…

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg