Om å dyrke selv og annen god mat…

I år blir jeg fornøyd samme hva jeg får utav plantingen av ulike grønnsaker …

Det er tross alt første gangen jeg prøver meg

og noe må det da bli…

Jeg er glad for tips og hjelp, og jeg har fått begge deler…

Hjelp til å fjerne noe som ikke skulle være der fikk jeg av sønn og kjæreste da de var her for litt over en uke siden…

Før tur og middag , måtte de ut og renske opp noe som ikke skulle være på plantene…

og nå liker jeg helst ha på meg briller når jeg er ute og vanner og ser til det som vokser

både ute og inne…

Jeg har endelig fått langfri fra jobb, men det er ikke så lett å snu på døgnet slik med det samme.

Det blir litt nattvåking  før jeg er i mål med å bli dagmenneske for noen uker, hele 5 friuker har jeg til rådighet…

Jeg kikker litt på matkanalen om nettene når jeg sitter oppe, der er mange mattips å få.

I natt var det bl.a persisk  matlaging. Mye krydder og saus,

noe jeg liker godt.

Jeg tenker etter hva som er et av de beste måltidene jeg har spist, og husker enda et nydelig måltid i Goa, India, på en strand der…

Det var noen store reker, mye godt tilbehør og saus…

og selvsagt det å spise ute på en strand…

Vet ikke om det blir strandspising i år på meg men det kan jo tenkes…?

Nå har jeg satt til livs en hel pose chips igjen , så i morgen tror jeg det blir det salat..:)

Drømme noe fint dere som sover, jeg håper det blir noen goumetmåltider på meg når jeg engang sovner…:)

4 kommentarer
    1. Koselig å dyrke noe selv – og spennende å tenke ut matretter! Jeg drømmer vel sjelden om mat, men ….. håper du hadde smakfulle drømmer da! Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg