Ny destinasjon og farlig redskap…

Vi forflytter oss i dag siden vi har en plan for morgendagen…

Vi drar til Vesterålen og Nyksund.

Første stedet vi entret var en bruktbutikk.
Se bare hva vi fant! En slags tang, antagelig brukt til å trekke tenner med i gamle dager, og klubben under tror vi har vært bedøvelsen…

Det var hverfall det vi fortalte barna og de leet ikke på et øyelokk engang…:)

Jeg finnes ikke glad i bruktbutikker for å si det mildt…

De tre andre fant noen skatter mens jeg kjøpte med meg helt ferskt Nyksund brød fra samme butikk og det smakte nyyydelig!

Etter middagspising og geocachfunn her ved utsiktsbenken dro vi på leting etter en sti som skulle føre opp til en fyr. Det var et tips fra  en søster som har vært her før…

Jeg spurte etterhvert en som nok bodde her i de få husene her,

»Du må gå mellam husan, så finn du stien…» Elsker denne dialekten forresten…

Og vi fant. Det er så fint her at man kan sette seg ned å grine…

Siste bildet er av min datter. Guide, sjåfør, og mamma til de

to småtrollene…

Ingen bålbrenning på oss i dag, men god Sankthansaften til de som feirer den,vi tar kvelden her i natt, bare for en natt

grunnet planer for morgendagen…

4 kommentarer
    1. Jeg synes det er litt artig å gå inn på slike brukt butikk, men ikke artig for barna kanskje.
      Ellers følger jeg med reisen.
      En god dag til dere:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg