Noen fine steder om du er “coronasky”…

Jeg har rigget meg til her midt i bildet…

ja ikke i dag da, for i dag er det regnvær og innetid…

Men som dere ser er her god plass på Ormhelleren , selv på varme dager, som vi har vært så heldig å hatt en del av i ukene som har vært…

Det er også mulighet til å gjøre andre ting enn bare å nyte sol og lure på om en skal tørre å hoppe uti…

Dessuten tar det bare noen minutter kjøretid hjemmefra, og noen minutter å gå inn til stranden.

Dagen dette siste bildet ble tatt skyet det seg til og begynte å regne. Da tok det bare en kjapp løpetur og komme seg inn i bilen og hjemme var jeg på ca. 10 min.

Føler meg heldig…

 

Her har jeg også oppholdt meg flere dager siste ukene, både alene og sammen med andre familiemedlemmer. Da må man på markatur i 20 min. ellers må man komme med båt…

Uansett et fint sted å tilbringe soldager på.

Om man ikke er så bedøvet av varme, er mitt nærområde full av muligheter til å bruke forskjellige turløyper.

 

Denne turen til Dethloff hytten, eller “dittleffhytto” om du vil…,

har jeg gått flere ganger i det siste.

Den er helt perfekt å gå med barn, ikke mer enn en halvtime så er man i mål

Å våkne til denne utsikten om morgenen kan jeg forstå er litt magisk…

Dette er forøvrig eneste hytten i et stort område her, og er ikke i bruk i dag, men er et turmål.

Selv om turen ikke er lang å gå  finnes det flere oppmerkede turløyper på veien hit, og det er gode muligheter for både å telte, fiske  og bade. Anbefaler gjerne.

En dag jeg var på stranden alene og hadde rigget meg til på en lun plass med blad å lese, ringte min tante og lurte på om jeg skulle være med på fisketur. Da var det bare å pakke sammen og beinfly hjem for kunne ikke la muligheten gå fra meg til å komme meg i båt en stille  og fin sommerkveld.

 

 

og fisk fikk vi, i store mengder. Min onkel passet på båten mens min tante og jeg dro opp fisk…

Bare at jeg hadde glemt arbeidshanskene , så min tante måtte stå for drepingen alene denne gangen…

Dagen etterpå ble det laget fiskekaker og fiskeboller til noen middager.

Mor må lære meg å filetere,  jeg øver meg litt for hver gang…

Det er jo greit å kunne ordne sin egen mat helt fra først til sist…

Det har vært fine uker, med både dagsbesøk og overnattinger…

og selv om jeg ikke alltid har vært så sosial grunnet nattevakter og påfølgende soving , så gir jeg tommel opp for junimåneden i år.

De neste ukene blir spennende. Jeg “klorer meg fast” her hjemme og håper på tilreisende…

Jeg drar rett og slett ingen steder om jeg ikke får et anfall av nå-er-det-nok-med-dårlig-sommervær…

Jeg krysser fingrene, bare 5 jobbenetter nå så har jeg 5 friuker…:)

9 kommentarer
    1. Så ut som et flott sted å tilbringe en solskinnsdag på det der..ingenting blir det samme i gråvær..hehe… Nystekte fiskekaker så jo veeeeldig godt ut da.. 🙂 Mannen her starter også ferie i slutten av uka som kommer…satser på fint sommervær både hos oss og hos deg… <3

    2. Så moro å få så mye fisk! Det virker som om du bor veldig landlig og fint på stedet du har flytter til. Godt med god plass. For ei som jobber på sjukehjem er det jo ekstra viktig å prøve å unngå smitte.😊

      1. Ja, er moro å fiske og få fisk, elsker det virkelig…:)
        Ja, her er både landlig og god plass.
        Ja, er helt sant. Krysser fingrer for at det ikke blir noen smitteutbrudd den nærmeste tiden. Vi har klart oss fint så langt…

    3. Det er så fint rundt der du bor. Så masse sjø. Så masse hav. Håper været fortsatt er bra hos deg. Fisking er artig. Ikke minst artig å få fisk. Jeg fikk også fisk her om dagen, men som i “fikk fra noe som har fisket”. Helt enig, det å lage maten fra bunnen er både bedre, sunnere og artigere. Burde tatt med meg fiskestangen ned til fjorden, tenker det ofte, men har nesten ikke gjort det (bare to ganger på 13 år :O).

      1. Jeg bare elsker alt med sjø, så det kjennes svært godt å ha flyttet så nærme, med sjø på alle kanter. Føler jeg puster bedre og har ikke angret tross alt…
        JA, ta med deg fiskestangen og noen reservesluker om du fisker fra land…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg