Når det ikke passer med høydeskrekk og vann…

Etter at jeg kom hjem fra ferie, hadde jeg tenkt å bruke sommertiden på å male…

Huset.

Min del av tomannsboligen som jeg bor i skulle være grønn før høsten…

To ting har har forsinket det litt. Vann fra oven og høydeskrekk.

Jeg har vært avhengig av hjelp…

Først fra min eldste datter som ikke er så redd for høyder…

Men det er ingen ide å sende barna opp i stigen uten noe sikring…

Det hjelper vel kanskje litt at jeg står nede i timesvis og holder i stigen, men tenk om…

Lykkelig var jeg når jeg fikk fatt i stillas på andre siden, for nå skulle vel alt gå lett som en plett…

Men akkurat her var det bråstopp for meg.

Ja, jeg kunne fint klatre opp her og sitte på knærne , men man skal jo jobbe også…

Høydeskrekken min vant.

Da var det å vente på at yngste sønn hadde anledning til å komme ut å hjelpe…

Den ene siden er nesten ferdig , bare ett strøk til på vinduskarmene jeg ikke rekker…

og så ser dere hvor høyt jeg har klatret opp på kortsiden av huset . Der mangler det andre strøk på de øverste panelene. Hit men ikke lenger…

I går ventet jeg til langt ut på ettermiddagen med å male på trappesiden, der jeg har stillas som jeg tør å stå på ved kjøkkenvinduet, men bare om jeg holder pusten på det høyeste og er veldig mindful, og ikke beveger  føttene før jeg ser hvor jeg trår…

Vel, langt ut på ettermiddagen gjorde jeg meg klar, regnet hadde jo uteblitt…

Jeg hadde såvidt dyppet penselen i malingen da jeg kjente regndråper, men jeg gjorde meg ferdig med første strøk,

før jeg kapitulerte og gikk inn og laget fiskekaker

De ble gode, var hyse jeg laget av, og jeg bruker samme oppskrift uansett hvilken fisk jeg har.

Nå henger tåken tett rundt meg her, mens jeg skal gjøre meg klar til en lang kystpasstur i høyden med søster…

Forhåpentligvis letter det etter hvert, og det skal ikke være regn!

Og i dag er det forresten en svenske som feirer bursdagen sin. Hele 5 år, og stolt storebror har han jo blitt også siden forrige bursdag…

Mormor er ikke tilstede , men heldigvis har onkel tatt turen til Stockholm, og jeg vet han får noe han ønsker seg av meg…:)

God onsdag til alle!

6 kommentarer
      1. Ja jeg er heldig som har hjelpere til slikt jeg ikke greier selv men er så irriterende å bære avhngig av andre når jeg burde greie det…

    1. Ja, det noe med høyden. Min mann kjøpte en stillasje slik at han kunne male huset i sitt eget tempo. Og nå er han snart ferdig med malingen. Det tar tid. Slik er sikkert hos deg. Fin veggmaling hos deg.

      1. Lurt å ha sitt eget stillas. På grunn av været er det jo umulig å vite når man skal leie, og ja, det tar lang tid med maling…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg