Men så kom jeg plutselig på….

Slik tar novemberdagene seg frem…

Her som det pleier være rikelig med sterk vind og regn…,

så man nesten letter når man skal over broene, for å komme seg på jobb, eller i andre ærend…

4 turer rakk jeg før jeg måtte inn i nattevaktsboblen igjen…,

for da blir det ingen turgåing de dagene, ikke på denne tiden av året.

Mest tur sammen…

en tur alene.

Det gir energi og livsglede …,

spesielt når man får sol og lys i fjeset i stedet for regn og vind. Og i tillegg kan være sosial, og prate med mennesker som befinner seg i TIDEN.

I dag mellom vakter har jeg tatt en tur utendørs for å plante de siste løkene i jorden…,

det er gult jeg har plantet i dag…,

og raket bort det siste løvet…

Da jeg våknet gjør jeg som jeg pleier , for når jeg har sovet bort dagen så ligger det som oftest noen snapper og venter på å bli åpnet til min morgenkaffe utpå ettermiddagen…

I dag ,

en fra yngste datter, som bor i Stockholm og som jeg ikke kan klemme så ofte jeg vil…

Den aller minste har begynt å bevege seg på to bein og utvikler seg i rekordfart …

selvsagt ,siden det tar noen måneder mellom hver gang jeg ser han og storebror.

I alle fall, bildesnap fra min datter, med øynene igjen…

” I dag begynte jeg å grine fordi vaskemaskinen ikke virket” (ikke enkelt å ikke ha vaskemaskin som virker når man har hatt omgangssyke i hus…)

“Men så kom jeg plutselig på at det var krig i verden”

Jeg svarte selvsagt at det er lov å grine selvom…

Det er mye å gråte over for tiden, men heldigvis er vi mennesker laget slik at vi kan både glede oss i hverdagen, leve dagene som de kommer til oss, om det er aldri så mye krig i verden.

Og ingen vet når livets dager er over…

Lar vi alle bekymringer og galskap ta overhånd er vi ille ute…

God novembernatt til de som skal sove den bort!

 

6 kommentarer
    1. God vakt til deg. Nei, man kan ikke ta alle verdens sorger inn over seg. Kanskje slutte å klage over de minste I-landsproblemene, men omgangssyke i hus og småbarn da trenger man vaskemaskin.

    2. Det er noe det viktigste man gjør, tror jeg, å glede seg. Om dagen tar jeg pause fra nyhetene, ingen ting en kan gjøre annet enn å bli veldig lei seg.
      Godt med turer og sosiale turer i sol høres nydelig ut. Og å se utover det store havet er befriende.
      Ønsker deg en nydelig helg der du også får nyte noe av dagslyset.

      1. Ja man må finne gleder i små ting rundt seg og hverdag og passe på sim mentale helse…. Å være nær havet gir meg ro i sjelen. Tusen takk

    3. Du har rett I det. Livet består av gleder og sorger. Vi er jo heldig som bor i ett fredelig land.
      Her på Filippinene er det mye elendighet, men mye glede også.
      Kos deg med november måned. Mange kam ha fine dager her også:)

      1. Det er godt du finner glede der selvom det sikkert er mye trist å se der også. Og de har sol og varme og du er sammen med de du er så glad i🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg