LIV og DØD mens jeg sov…

Dramatikk har det vært utenfor huset mitt mens jeg har sovet denne uken…

6 jobbenetter på en uke, da blir store deler av dagen min tilbrakt  i sengen…

Det eneste jeg har gjort uten å spise og ta meg en liten spasertur de fleste dagene har vært å passe på disse. Det kan jo være de blir til noe om jeg ikke glemmer de bort…

Men tilbake til dramatikken utenfor, der kuler og krutt var involvert, og noen som jaktet på en dame som hadde blitt til for mye besvær…

Men av en god grunn da…

For hva gjør man som kalkun når kalkunmannen plutselig må reise til Oslo, for den er blitt litt aggressiv og får ikke lenger bo på gården sammen med alle  de andre sortene med fugler.

Til Oslo måtte den, men den stakkars kalkundamen hadde ikke fått greie på det …

Så den dro på leting etter mannen i sitt liv…

Det ble mye leting,  henting og ekstraarbeid for menneskene som eide den, og det kunne ikke fortsette slik…

Så mens jeg sov og drømte om at huset mitt var kjemperotete og at jeg fikk besøk…,

Så fant kalkunen sin død på steingarden ved huset mitt. Den fikk en kule og død var den…

Om jeg bare kunne fortalt den hvor greit  man kan leve uten å ha en mann gående rundt beina på en…:)

Den kunne holdt seg hjemme på gården sin og levd herrens glade dager lenge enda…

Men nei, den  ville bare finne tilbake til maken sin, og jeg synes litt synd på den…

samtidig gir den bare et bilde av vår fantastiske dyre/fugleverden og atferd der…

Da jeg stod opp den dagen og hadde fått full rapport av mor om dramatikken rett utenfor hagegjerdet, tuslet jeg ned til gården og hentet meg helt nyklekkede egg til å lage til frokost. Kalkunen ble middag på bordet til noen andre samme dagen…

Et lite Øygarden-haiku dikt til ære for kalkunen:

 

Den måtte dØY

på steinGARDen

stakkars kalkunEN…

 

 

8 kommentarer
    1. Jøye meg, ja det var litt av en baluba mens du sov, og godt du har noen som kan gi deg et ordentlig resymé av dagens hendelser.
      Fine små planter, spennende å dyrke litt selv 🙂

      1. Ja, er ikke mye jeg får med meg når jeg sover på dagtid, sover tungt gjør jeg her hjemme etterhvert, så man kan drive med hva som helst “rundt ørene” på meg…:)
        Ja, jeg må prøve med litt plante-selv…

    2. Ja det var dramatiske greier..og bare et par fjær var igjen.. Ser ut som det er liv i vekstene i vinduskarmen i alle fall.. Ønsker deg ei fin kommende uke <3

    3. Dette var egentlig en trist historie, stakkars. Tydelig har dyr tanker og følelser også. Det var dumt du ikke fortalt den hvor bra det kan gå uten en mann. Det var absolutt dramatikk.

      1. Ja, en litt trist historie, men likevel facinerende å se og forstå hvordan naturen, fugler og dyr bare fungerer…, og jeg får det så mye mer rett i fleisen nå når jeg bor på landet i forhold til der jeg bodde før…
        He, he, ja, jeg kunne fortalt den…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg