Krystallkongens hjelper og OnklP…

Årets siste ferieuke er snart over og jeg er glad jeg har tatt noen bilder …

så jeg kan huske på at jeg har da gjort noe fornuftig…

En lang kystpasstur f.eks.

Da vi var fremme ved målet, Liatårnet i Øygarden-341 moh. minnet jeg på noen vi møtte at ” det er mørkt kl. 20.30″…

for det var langt ned igjen…

 

Her er søster, takknemlig for at hun ble med meg på tur, for slike langturer liker jeg ikke å gå alene…

Dette gjør at jeg gruer meg litt til å ta fatt på nattevakter igjen, for hvem kan sove på dagtid når det bråker for fullt i overetasjen…

Gleder meg veldig til det blir ferdig med noe fornyelse oppe, men det er noe “herk” når det står på…

og jeg er innforstått med at TTT…

Ellers har jeg brukt de siste to ukene til å være travelt opptatt med innkjøp av “alt”, mye som jeg egenhendig har skrudd fast, hengt opp og fått på plass, men enda gjenstår en god del jeg må ha hjelp til…

Høstlyng har jeg kjøpt og plantet, selv om jeg ikke liker det ,

bare fordi det minner om mørketid…

 

September er jo årests bursdagsmåned og i forrige uke var jeg med på å feire hele 3 på noen dager.

Først en 13-åring-min niese, så en 7-åring-mitt barnebarn nr.2 i rekken,

og til slutt en som ble 60-år ung, ja for det er det hun sier hvertfall…:)

og ung er hun, gjør alt mulig jeg ikke tør, som å kjøre motorsykkel og padle i kajakk f.eks…

Sølvi er en tøffing!

I går.

Hva kan vel være kjekkere å gjøre å gjøre på en lørdagskveld for en mormor…

enn å være barnevakt og henge noen timer med to barnebarn på 7 og 10…

Da får man hvertfall være med på å bygge en liten stund,

på krystallkongens hjelpere og slikt…

samtidig som vi hører på musikk som både 10-åringen og mormor liker…

OnklP, bl.a. “vi hadde en greie som vi sku greie”… Panderosa het den visst…

Nå skal jeg i gang med høstmiddag, for jeg fikk så ubendig lyst på kålrotstapp i går,

og det kommer noen som holder meg med selskap…

God søndag til alle. Vær glad, selv om det er høst…

6 kommentarer
    1. Så koselig å høre fra deg. Tror deg på ditt ord, at det er koselig med barnebarn og ‘henge’ med dem :). Ikke ille å høre på onklP (her lærte jeg noe nytt, alltid trodd det var onkelP), musikk er viktig, som prat og samvær. Og så er du i full gang med oppussing igjen, håper du vil dele hvordan det blir. Men skjønner det er en dårlig kombo med nattevakter. Du må ha en riktig god søndag.

      1. Tusen takk! Søndagen var god den, og imorgen kl.07.30 er det påan igjen med støy i overetg. men jeg håper det blir bra, og tenker dele…:)

    2. Ja, det er så viktig å være glad selv om det er høst. Årstidene kommer de, og før vi vet ordet av det er det vår.

      Koselig å være sammen med små og store. Her har det også vært sånn denne uka. I ettermiddag kommer en av niesene med sin lille søte på ett år. Så artig å se de vokser til alle sammen.

      Her regner det i dag og det er ganske greit for meg. Jeg har nok å holde på med, og jeg koser meg når det mørkner ute. Kakao, pledd, skinnfeller, stearinlys og strikketøy er gull. Ha en vakker dag uansett vær. Klemsiklem 🙂

    3. Fin liten høstoppdatering det her ! Og nydelige naturbilder.. fint å komme seg ut når det er så flott blå himmel 🙂 Snekring og soving er en dårlig kombo.. Koselig med barnebarn og musikk da.. Jeg liker sangene ti Onkel P jeg også..men usikker på om jeg har hørt den du nevner her.. Da håper jeg den middagen var både hyggelig og smakfull 🙂 Ha en fin høst videre <3

      1. Takk for det…:) snekring og soving er fremdeles ingen god kombo her i huset men ser nå enden på det snart…:) Da blir det forhåpentligvis fint…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg