Kan alt bare gå på skinner nå…

Eplekake med vaniljesaus  og vaniljeis må vel være god dessert på en søndag, eller?

Med Biff Bourginon til hovedrett?

Dette blir dagens,

for her kommer en liten farmorprins på besøk med sine foreldre og selv om han ikke er noen kjøttspiser enda, og heller ingen kakespiser, men holder seg til morsmelk, så får jeg servere noe godt til de to voksne…

Og til mor da, hun gleder seg også til å se den lille som vokser så altfor fort…

Mor har vært innom sykehuset for ny operasjon og selv om jeg nesten ikke kunne tro at hun ble hjemsendt dagen etterpå, før jeg kom meg ut av  dynen til og med, så må jeg innrømme at hun er i mye bedre form enn sist hun ble sendt frem og tilbake flere ganger…

Dette er det siste ferdige strikketøyet mitt, og  jeg håper at småen kan bruke den litt hvertfall…

Ellers har dagene vært mye berg-og dalbane, synes jeg…

Jeg blir sliten og stresset av ting som ikke er i orden og når det er mye som skjer på en gang…

Men nå er rør “downunder” ordnet, tv og internett som hadde blitt borte en hel uke fungerer,

det har roet seg litt på jobb etter flere hektiske netter, ja, da skal jeg ikke klage…

Før siste nattevakt kom jeg på at jeg burde kjøpe meg en ny kjole til neste søndag…

Da er det en stor dag som skal feires…

Etter grønt kjolekjøp hadde jeg litt tid før jobb, og satte meg ned med en yoghurtis for å slappe av , og det er da det skjer noen møter som man egentlig ikke trenger før man skal “bråke” med gamle menn i sene nattetimer..

En svært pratesyk mann satte seg ved siden av, og jeg vet at jeg ikke alltid innbyr til prat…

introvert som jeg er…

Men så tok jeg meg sammen og tenkte at det er bare et kort menneskemøte…

Jeg takket for praten etter en stund og dro på jobb

Etter at  vanlige rutiner og litt til var unnagjort satte jeg meg ned midt i gangen og tok frem strikketøyet.

Ingen ut av dørene her uten at jeg ser de fort og kan lose de tilbake i seng…

Nå håper jeg bare hele resten av måneden  kan gå på skinner, at ingenting uforutsett  skjer og at jeg kan jobbe meg gjennom høstnettene i ro og fred, og ha litt energi til dagene også…

Det er mørketid, jeg trenger bare at alt går på skinner så jeg kommer meg gjennom…

 

 

10 kommentarer
    1. Biff Bourginon til hovedrett er jo knall.

      Eplekaken ser jo vakker ut og med vaniljesaus blir den ekstra skjønn.
      Vaniljeis…… med Frielekaffe er jo en bra ting 😉

      Så alt dette går jo på togskinner – Du er KnallFlink! 🙂

      1. Takk. Akkurat den maten er ikke noe problem , verre med når ting er galt i hus og hjem og jeg selvsagt ikke kan gjøre noe med det selv, må bare vente til andre kan ordne det…

    2. Alt kommer til å gå på skinner, se det for deg og det manifestrerer seg.
      Så godt å høre at det går bra med mammo❤
      Google hærlig middag og nydelig søndag.

      Klem❤

    3. Hørtes ut som perfekt søndagsmiddag det..og kaka så saftig og god ut 🙂 Ikke barebare med for tidlig hjemmsendelse fra sykehus..men bra hun virker ok da 🙂 Stress og ting i uorden er jeg ikke glad i..men noen ganger er det bare sånn..og da er det godt når ting er litt mer “på plass”igjen.. Grønn kjole høres fint ut..og av det lille jeg ser er fargen i den riktige grønntonen også 🙂 Ønsker deg ei fin kommende uke <3

      1. Ja, er glad mor er i orden, foreløpig i hvertfall. og bare hus og hjem også kan holde seg “på plass” nå…
        Fin uke til deg også!

    4. Nydelig liten jakke, koselig med middag sammen med familien. Godt og ha rør på stell og være hjemme igjen. Spennende med grønn kjøle, nye møter og å være involvert… Og ikke minst, at dagene går på skinner. Så ønsker deg det :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg