Jeg bare VET det…

I helgen var jeg ute og hilste på

våren…

Den er tidlig i år…

Jeg bare vet det…

I hvertfall i Bergen!

Jeg tror vi snart kan begynne å kikke etter vingesus i luften når sydenfuglene kommer hjemover.

En helg med fine temperaturer,  mye som begynner å spire og gro…

Jeg har vært i hagen og ryddet litt, og

jeg har vært ute og gått små turer denne helgen, både lørdag og søndag.

Lørdag sammen med mor. Da presterte jeg å glemme både mobil og kamera …

Siden jeg ikke svarte på sms eller oppringing på vei hjem til mor ble hun bekymret for meg, og jeg bekymret for meg selv at jeg kunne glemme…

Jeg husket mobil  på kjøreturen til mor men gadd ikke kjøre tilbake og hente.

Fy søren så avhengig man er…

I dag var jeg på tur alene og møtte på

 

en enslig svane. Den var også alene.

Har de ikke alltid en make?

Jeg lovet å ta med en brødbit om den var der neste gang jeg kom.

Skal man det? Mate de?

Har du hilst på våren i helgen?

 

 

11 kommentarer
    1. Litt tidlig med vår her. Snøen ligger fremdeles dyp, og det var kaldt å gå tur i helga. Men jeg så antydning til sol. Jeg ser strimer av bar asfalt her og der. Og ja,jeg vet, jeg vet at den snart kommer.

    2. Det er ikke så mye å hilse på her ennå. Det er mest snø og litt kaldt fremdeles. Men jeg skjønner at det begynner å bli vår SNART her også, har dryppet LITT og ikke så mye snø igjen som det VAR 🙂 Ha en fin dag 🙂

    3. En ung svane har kanskje ikke rukket å finne make ennå. En eldre svane kan ha mistet maken sin, og de er monogame, så….

      Jeg vet våren er kommet. Motorsaglyder… folk sager ned det meste av trær i boligområdene. Trist at det blir mer og mer trefritt.

      1. Er så enig så enig med deg med den tresagingen. Har klaget endel over trær som blir saget ned helt uten mening og “tviholder” på de to store som er på mitt område…

    4. Helga var nydelig, med våren som en fanfare. Bare redd om den barer narre oss. Men kanskje bedre muligheter i Bergen til at våren kan holde skansen.
      Mobilen tror jeg har blitt min viktigste dings. Ja, fryktelig avhengig av den. :)))

      1. Forventer at vi kan få et lite skritt “bakover” igjen og kanskje få noe snø i fleisen, men det spirer og gror og er lysere ettermiddager og kvelder…Er på god vei..:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg