I NATT var jeg verdt hver krone…

De som feiret 17-mai  og kunne være ute på dagtid i går var særdeles heldige.

I dag er det vått og trist og grått, og en fin dag å sove bort…

Bare det at jeg våknet tidlig selvom, så får prøve å “klore meg fast” i sengen en liten time før  jeg går på siste nattevakt på en stund.

Kan ikke huske sist jeg gjorde det så enkelt en 17-mai. Hentet noen tulipaner fra hagen, vase med to flagg i på bordet , og selvsagt hang jeg ut flagget på terrassen etter  å ha kommet hjem fra jobb.

Vi som jobber disse røde dagene/nettene, de som noen vil ha bort, -ikke jeg…,

får bedre betalt  for å jobbe da, og natt i helsevesenet røde dager er greit betalt , synes jeg.

Jeg er da ikke storforlangende heller…:)

Før jeg dro på nattjobb var jeg noen timer hos eldste sønn og fam., og han som snart fyller to år tok i mot meg med å kaste leker på meg og løpe…:)

Hadde nok fått mye sukker i seg i løpet av dagen, og opplevd mye da han hadde vært i byen og sett på flaggtoget…

Jeg fikk servert deilig ostekake, og fikk med meg på jobb også.

Etterpå, før småen skulle legge seg, fikk jeg lov å lese til han, og da satt han helt rolig og lydløs og hørte godt etter på historien om Albert  Åberg 4 år…,

som ikke får sove og som roper på pappaen sin for å få han til å gjøre, ja, alt…

og til slutt sovner pappa på gulvet etter å ha krøpet under sofaen for å hente bamsen..:)

 

På jobb må jeg bare innrømme at i løpet av nattens timer tenkte jeg at i natt er jeg verdt

hver krone jeg får…

Noe var i kategorien bedre “å være revelaus enn rådlaus…”

Jeg synes selv jeg er ganske oppfinnsom når jeg må…

Jeg ble truet med å drepes og å bli pisset på og kalt for idiot og annet uhumsk…

men også opplevd å bli fortalt hvor fantastisk jeg er.

Da får man værsgo bare takke, for man vet ikke hva som venter på neste rom…

Ønsker alle en god 18 mai.

8 kommentarer
      1. Takk, den var ikke så aller verst i natt…
        Ta med seg det en får når det gjelder utbetalinger i helsesektoren. Jeg har ekstra lang arbeidsvei også, så jeg pleier velge å jobbe røde dager ila. året

    1. Hyggelig stund du har med familie da:)
      Jeg beundrer deg for jobben du gjør. Jeg jobbet med slike brukere før og hørte det samme ordene, ble også sparket og noen kastet til meg ulike gjenstand under min praksisperioden der som aktivitør. Jeg hadde gruet meg hver gang jeg skulle på arbeid den tiden. Jeg klarte ikke den type jobb og vært veldig glad da jeg var ferdig med praksisperioden. Trives bedre med de eldre jeg:) Men all ære til deg som trives med jobben❤️

    2. Det tror jeg på, at du er verd hver en krone. Og skjønner du hadde litt av en natt. Kanskje flere enn to åringen hadde fått for mye sukker :). Håper du har fine og gode dager nå, forsto du skulle ha fri framover. <3

      1. He he, ja… gjorde godt med 6 frinetter, men nok å gjøre i våren når man bor på landet😀prøver ut ny turnus i år men blir ikke slik for min del neste år…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg