Hvor skal jeg bruke denne …?, god uke og søtt kaketips…

Det har vært en god uke, det er vel mulig å se på bildet her…:)

Her har jeg nett vært hos tannpleier og fått bekreftet det motsatte av det jeg trodde…

Ingen hull eller noe annet hakkendes galt, innkalles om ett år.

Godt fornøyd dro jeg og kjøpte en hatt jeg fikk øye på…

Det er ikke noe jeg går rundt på hodet med til vanlig…

Det var et impulskjøp etter tannpleiertime, og jeg kommer ikke bruke den før i slutten av juli…

Jeg kan ikke gå med caps, sist jeg dro på loffen (=pilgrimstur) var det det eneste uhensiktsmessige jeg hadde med meg.

jeg tror det blir varmere i år når vi drar og jeg tar med meg denne hatten i stedet..:)

På min blide dag kjøpte jeg denne også! Den kan jo vokte  tomatplantene mine som har begynt å vokse i rekordfart…

Løker jeg plantet i høst har blitt til noe fargerikt og  vakkert å se på, selv om mai så langt har vært litt “hustrig”…

Men ja, jeg har kystpasset denne uken, alene og i lett yr…

I går var jeg også på klippetur, men TMPR (total mangel på retningssans som jeg lider av…) fikk meg til å dra hjemover uten klipp… , men jeg hadde nå gått langt og hadde ganske mange skritt selv om jeg gikk i motsatt retning av der jeg skulle ha gått…

Noe fint møtte meg på veien, samt et menneskemøte…Det er noe jeg setter pris på…

Jeg har hatt tid til litt sosialt liv denne uken og er takknemlig for det, og når jeg tenker meg om har jeg hatt kontakt med alle mine barn og barnebarn når uken er omme, selv om på ulike måter…

Mitt svenske barnebarn er ikke så glad å snakke med meg på facetime, men jeg har spurt han om lov til å lese eventyr til han neste helg…går alt som det skal drar jeg til Stockholm da…

og ja, trenger du et kaketips? VOILA

Snickerskake! Enkel å lage etter oppskrift fra det søte liv. Håper den blir oppspist av flere enn meg i dag, for jeg tenker den ikke er til å fryses.

Det eneste jeg gjorde utenom oppskriften var å bruke melkesjokolade på toppen.

Noen bilder fra tur til skogen ved Rambogen i dag, med eldste datter og mine to eldste barnebarn.

Her er mye aktiviteter for både store og små…

Fortsatt gode maidager!

 

 

10 kommentarer
    1. Så herlige bilder. Den hatten får du bruk for i varmen vet du og etterpå kan den jo henge på veggen som en vakkert minne. Herlig kake da, den fristet meg skikkelig. Kos deg videre i våren. 🙂

    2. Å så gøy at du skal reise et sted der du trenger en hatt… da tipper jeg du skal sydover i varmen (?)! Mange fine bilder fra turer – godt at du koser deg max <3

      1. Ja, sydover på vandretur, igjen…
        Tusen takk. Ja våren har litt tid for kos, blir ikke fullt så mange jobbenetter og sovedager…

    3. Den blir fin og ha på turen👍Deiligt me ei slik veka ein kan væra sosial 😃 Håpa dufår ein fin tur te Sverige👏Fine bilder du tar. Klem frå Kari Helen 🥰

    4. Åååh så fin du var med den hatten <3 Koselige bilder fra skogtur.. og kaka så jo bare helt "digg" ut..:) Ønsker deg ei fin kommende uke <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg