Hmm, hva skal man pakke da…

Jeg har begynt å gjøre som jeg pleier når jeg pakker til sommerferie…

Legger frem og strør rundt meg…, tar bort… Legger frem noe annet, så blir det alt for mye…

og slik holder jeg på…:)

Til denne reisen må jeg visst pakke for alle årstider, så dere skjønner vel at jeg ikke har tenkt å dra på noen sydenreise…

Ullgenser fra reisen til Peru for endel år tilbake blir med. Det er den varmeste, letteste og mest komfortable ullgenser jeg har hatt. Angrer på at jeg ikke kjøpte flere da jeg var der.

Det er forresten helst menn som strikker i Peru, de var rene kunstnere med strikkepinnenene sine, og gjorde som folk her hjemme i gamledager…

De som strikket mens de holdt på med helt andre ting, f.eks. med kjipe på ryggen på vei for å hente brakebusker å fyre med, ja, da måtte strikketøyet være i hendene. Ingen tid skulle gå til spille…

 

Men skal jeg ta med badetøy eller la det være? Vi skal jo besøke noen fantastiske strender …

og om jeg ikke husker feil, så har jeg veddet med 9-åringen på at jeg skal bade uansett hvor kaldt det er…

Jeg skal reise med eldste datter og guttene på 9 og 5 år, og gleder meg til å bo med de

og være sammen en ferieuke.

Jeg pakker mest med tanke på  at det kommer til å bli vått og kaldt, men jeg har ikke vært i nærheten av destinasjonen før, så uansett blir det en opplevelse…

 

5 kommentarer
    1. Du må ha med badetøy, kan bli fint. Spent på hvor du skal. Det høres veldig hyggelig ut, datter og barnebarn. Så morsomt at det er menn som i hovedsakelig strikker i Peru. Du må ta deg en ny tur dit :). Jeg fikk en genser fra ene søsteren min som hadde vært der, den genseren er stiv og hard. Eller er pakking noe av det verre å gjøre, syns jeg. 🙂 <3

      1. Vi har kommet frem til Strønstad i Lofoten, ikke langt fra Svolvær og planlegger strandbesøk i morgen. Men er kaldt så tvilsom til at det blir bading. Har meldt sol og jeg er nøyd med det…:)

    2. Nå har jeg jo fått med meg hvor dere har reist….! Og ja – det blir en sånn allslags-vær pakking til en sånn tur! Jeg har fortsatt ullundertøyet liggende i bobilen til etter sommerferien! Da går turen opp i fjellheimen – og over Valdresflya er det fortsatt snø….! 🙂 klem og nyt ferien!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg