G 3 A og noe søtt og godt uten å mislykkes….

God nesten natt og god 3. søndag i advent.

Jeg brenner 3 adventslys alene og har film på i bakgrunnen. Greit med litt bakgrunnselskap men jeg har ikke vært ensom i dag…

Disse søte sakene her laget jeg i går kveld og du er garantert å lykkes med å lage dette godteriet. Et veldig lettlaget supplement til andre søtsaker som lages i disse tider.

Jeg laget halv oppskrift , og det er kanskje nok…? Jeg hadde ikke kjøpt inn nok kokesjokolade…

Slik lages det:

350 g. mørk sjokolade- jeg bruker Freia dronningsjokolade her.

150- 200 g. salte peanøtter.

150-200 g. myk Dumle karamell i biter

1-2 never mini marshmellows

50 g. tranebær.

Det går fint an å ta mer  og mindre av den ene eller andre sorten.

Gjør klar en form, f.eks brødform, kledd med bakepapir.

Sjokoladen: 2/3 av den smeltes i vannbad. Den siste tredjedelen brekker du i biter og rører forsiktig inn etterpå. så er det bare å ha oppi alle ingrediensene som du har gjort klar på forhånd.

Hell alt i formen og sett den kald minst 4 timer. Skjær den opp i biter og ha i f.eks glass eller andre passende å oppbevare den i .

 

God natt til de som er våkne enda. Drømme noe fint når du sovner…

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg