En dame som overnatter i hagen…, og om å face frykt…

Sitter i natten og hører på uværet som tar seg til…

og lurer på om de jeg venter besøk av i morgen greier å ta seg frem. Med tanke på vind, og vann fra oven…

Mor har vært ute og bundet ekstra godt fast husets bosspann så de ikke skal begynne å danse i natten…

og en arbeidskollega har en dame som overnatter i hagen…

Er så mye som kan skje når det er uvær, taket kan f.eks  blåse av huset, jeg bor jo vitterlig på en forblåst plass..

Mor bare rister på hodet av meg, og sier tørt at taket holder, det er ingenting å tenke på…

Jeg kan huske Dagfinn Lyngbø sa at gamle damer ikke er redd for noenting…

bare for trekken… i en av sine standupshow…

Jeg selv føler mer på frykt etter som årene går, men kanskje jeg ikke er så gammel enda at det bare er trekken som gjelder…

Skal man face sine “fryktdemoner”, eller skal man prøve å komme unna?

Om det begrenser dagliglivet så er det kanskje bra å prøve å møte de , og overvinne de?

En dag i uken var min yngste sønn her og vi skrudde nyanskaffelsen av en sovesofa fra Ikea sammen…Det var i grunnen både koselig og lærerikt (det er forresten han som har malt bildet over)

Det fryktsomme kom etterpå, da jeg måtte kjøre han hjem…

Jeg som egentlig ikke kjører i byen,-ja, jeg har frykt for det-, måtte værsgo kjøre gjennom byen og oppover smale og snirklete gater… og siden finne veien ut igjen. Det er jo ikke noe farlig bare man bruker hodet litt…

Er bare følelsen av alt som kan gå galt…

og ja , jeg kjente litt på mestringsfølelse etterpå, selv om jeg ikke har lyst til å gjøre det så ofte…

En arbeidskollega har en dame som overnatter i hagen, og en gutt hun fant forfrossen i veien i dag tok hun med inn og varmet opp , tørket og gav han mat…

før han måtte ut i hagen han også. På pinnsvinhotell…

Det er pinnsvin det er snakk om nemlig. De skal være i hi nå, og når man finner de hutrende ute kan det være at hiet er oversvømt og de trenger hjelp…

Naturen jobber mot de og min arbeidskollega gjør litt av en jobb for å hjelpe de, for pinnsvinhjelpen er kommet for å bli…

Natten i går drømte jeg om trær som hadde falt ned, veldig høye trær som lå strødd overalt, og det kan jo hende det skjer denne natten…, ellers sover jeg egentlig ekstra godt slike uværsnetter.

Håper dere også gjør.

Drømmer noe fint…

 

4 kommentarer
    1. Drømmer ingenting…men bekymrer meg ikke noe særlig om natten for tida heller. SÅ sover ganske greit. Jeg var spent på dette med de overnattingsgjestene 😀 pinnsvin ja..

    2. Så fint av kollagen din, å berge dyr med pinner på. Slikt er godt å lese. Og så syns jeg den mestringfølelsen var godt å lese om. Så artig at sønnen din maler. Ellers håper jeg trærne står der de skal og takene ligge akkurat der de skal ligge. Det er best. Ellers tror jeg alder, gamle damer og trekk, er et tema med variasjon og relativitet. Klem <3

      1. ja, er hjelp satt i system, hun har hatt mange pinnsvin boende hos seg i ulike perioder gjennom året…
        Ellers, takk for koselig og fin kommentar…:). Klemmer igjen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg