Dåpshelg, og en farlig nøtt til mormor…

Uppenbarelseskyrkan i Hagersten i Stockholm var høydepunktet i uken som var…

En stor og vakker kirke, både utvendig og innvendig.

Glassenglene på veggen symboliserer barna som er døpt i kirken.

Mitt yngste barnebarn fikk sin egen engel i går.

Her er mammaen glad for at det hele er overstått, selv om han slett ikke gråt når han fikk vann på hodet av presten…

Var godt at dåpskjolen var så stor, for gutten er over 9 måneder…, og mormor synes han kunne gå i dress…:)

Vi har hatt en fin helg i Stockholm, i barnedåp.  Veldig koselig å få møte pappaens familie også…

Igjen bodde flere av oss bare et lite stykke fra kirken vi skulle møtes i.  Denne helgen på et leilighetshotell, like ved både kirken og leiligheten til min datter, samboer og dåpsbarnet.

Mor og jeg delte rom og vi hadde i grunnen tenkt oss inn til “staden” en liten tur, men tror du ikke det begynte å regne noe vanvittig…

Frøs gjorde hun hele tiden, men for meg var det akkurat passe  temp, bare jeg holdt meg varm på beina…

Jeg synes hun kunne ta seg en irish coffee her, men hun tok heller på seg alle klærne hun hadde…:)

Vi har litt ulike “temperaturmålere”, så det skal bli spennende å bo sammen på heltid en stund fremover.

Vi er heldigvis optimistiske når det gjelder det…

På veien hjemover hadde jeg vindusplass og måtte  ta noen bilder

Alltid facinerende å se fra denne vinkelen.

Samtidig satt jeg og tenkte på om det ikke var på tide å oppsøke optiker …

I setet fremfor meg satt nemlig en som nesten hadde forgiftet mormor…

Med å by på nøtter i feiringen etter dåpen…

For meg så det ut som han tilbød meg kjøpte nøtter fra et godteribeger, og da jeg spurte om jeg kunne få en, svarte 3-åringen ja og bød på en.

Tro om han skjønte at mormor kom til å putte den i munnen, før det gikk opp for meg at han hadde funnet de på bakken utenfor…

Jeg løp på do, med  min eldste datter og to barnebarn etter meg…,

brekket meg og skylte munnen for sand og andre uhumskheter, og spurte han innimellom om han trodde det kom til å gå bra.

Men treåringen riste på hodet og sa : “Det går IKKE bra”…

Mon tro hva det blir ut av han…

Lærdommen min er aldri å  putte noe i munnen som jeg får av han uten å nøye se etter hva det er…

og kanskje gå til optiker å få meg briller på heltid etterhvert…:)

 

 

 

3 kommentarer
    1. Huffa meg, for en avslutning på noe som både hørtes ut og så ut som en flott helg. Nydelig kirke. Og gratulerer med dåpen til barnebarnet.
      Ellers håper jeg du og mor din finner fram til en god felles temperatur. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg