Annerledesdager og tanker en romjulsnatt…

Slik ser det ut her om dagene med småfolk i hus…

Og det er helt ok.  Jeg som bor alene har rikelig med alenetid ellers i året, og  har godt av det når huset fylles noen uker …

Av folk og ting…

Dette holder min datter på med når hun har hendene fri ,

hun er en dreven drømmefangerkunstner etterhvert, og bruker endel tid på det når hun ikke er opptatt med amming og annet, for en baby er altoppslukende…

Snøkunst var noe  jeg fikk  i julegave hos 6-åringen, og det er nesten eneste snøkrystall jeg har sett i desember, en snøfattig vinter så langt…

Ellers gjør jeg meg noen tanker om julefeiringen i de ulike hjem, og da tenker jeg på hvor ulikt man både feirer , lever og opplever juledagene. Det som er viktig og betydningsfullt for  noen, er ikke det for andre…

Og følelser. Både gode og vonde følelser blir så mye “større”…

Jeg hører og leser om mennesker som er alene uten å føle seg  ensom, noen som reiser bort, andre som mer enn gjerne skulle ha reist bort. Men jeg håper at det kan være aksept for hvor ulike dagene er for hver og en.

Jeg er en av de som lukker meg mer eller mindre inn i min egen “familiekokong”, jeg kjenner behov for det på denne tiden av året…

Ønsker alle kan fange noen gode drømmer i natt, drømmer er viktig dere, både om natten og ellers i livet…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Jeg har ganske mange dagdrømmer, og dem husker jeg jo, men om natten husker jeg ikke drømmene mine. En sjelden gang kan jeg huske 🙂

      Det er koselig som du sier, å fylle opp hjemmet med dem du er glad i ♥ Her hos meg er det stille og rolig. Jeg har valgt å ha en romjul uten en eneste forhåndsbestemt plan 🙂 Det er herlig 😀
      Ungene mine er hos meg, men sønnen min har nå dratt bort i noen dager, det er tradisjon han har sammen med sine kamerater. Og så kommer kjæresten i kveld, for å være her til over nyttår.

      For meg blir nye tradisjoner laget i år, da jeg har kjæreste, og er enda lenger borte fra det største ønsket mitt, å feire julaften mutters alene. De siste julene har jeg vært så sliten etter julaften at jeg faktisk har hatt et sterkt ønske om å havne på sykehuset. Og sånn var det i år også. Men jeg har klart å komme meg igjen, uten den hjelpen 🙂

      Jeg ønsker deg fine og gode dager videre i romjulen, og nyt familien og “rotet”. Det er jo bare helt fantastisk ♥

      1. Tenke og kjenne etter med det samme du våkner og ligge helt stille så er det lettere å huske, for vi drømmer hver natt!
        Hos meg er også julen litt ulik for hvert år, etter hvem og hvor jeg er, men for meg er det viktigst å være sammen med de nærmeste.Jeg har oppfattet det veldig i år at det som er vanlig og greit for noen ikke nødvendigvis er det for andre.Og det forandrer seg ofte år for år…Høres ikke bra ut slik du har hatt det etter de siste julene. passe deg for å ikke bli så dårlig…fine dager til deg også

    2. Jeg setter stor pris på egentiden, tiden i eget selskap. Jeg har aldri vært noe særlig sosial av meg. Det er godt med stillheten hjemme når en har mye impulser fra folk når en er på jobb. Har aldri skjønt disse som må på den ene festligheten etter den andre for å “fungere” virker det som.

      1. Det er ofte det med å finne den gylne middelveien som er vanskelig, akkurat passe av alt…og så må de som ønsker å trekke seg tilbake også få aksept for det…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg