Det er sommeren det…….

I år er det en slik sommer, til og med i Bergen,  der man kan bruke Arild Nyquist sitt søte sommervers i ÅRETS TIDER til å beskrive dagene

……..”Så kommer sommeren , og sommeren er en

liten grønn gutt som kommer trillende ut av

skogen med trillebåren sin og setter muntre

farger alle steder, rødt og hvitt og gult

-og blått. Han henger morellene på greinene og

fyller lufta med fugler og sang, og i gresset putter han

gresshopper og tykke humler. Han gir menneskene

tynne sandaler og nakne armer og på badestrendene

legger han brune piker og brune gutter

bortover på rekke og rad. Det er sommeren det”………

Bildene er fra noen dager siden, hos min datter og barnebarn.

De har sjøen noen meter fra der de bor , og holmen der ute måtte utforskes av 6-åringen. Men da måtte mormor og han på 2 år holde seg ved land. Han fikk heller bruke tid på å vatne mormor sine tær.

Etterpå fikk han prøve seg i båt med mammaen han også.

Så benyttet mammaen sjansen til å dykke litt

og ta seg en aldri så liten hvilepause for seg selv…..

Vi er blitt så bortskjemt med finvær at vi nesten har glemt å følge med på himmelen om det er regnværskyer i sikte.

For heldige var vi denne dagen at vi bare var et lite steinkast fra hjemmet, for vi hadde såvidt kommet innenfor døren før det plasket ned.

Det varte ikke så lenge, men vi var helt overgitt over at det kunne regne så voldsomt…..:)

I går var min aller første feriedag på hele 4 og en halv uke, og jeg har allerede “snudd” og blitt dagmenneske. 

Det vil jeg fortsette med helt til mørke og høsten og nattjobbing innhenter meg…….

 

 

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg