TUBAKUBA og noen frekke gutter…..

Kanskje du har lyst på en overnatting her? I Tubakubahytten…..

Og våkne til denne utsikten….

Se hvor bortgjemt den ligger. Rundtom i terrenget er her folksomt, men akkurat her er det ingen skilt som viser vei, vi måtte rett og slett bare finne den, men visste sånn noenlunde hvor den lå da…..

Helt genialt å bygge en slik spesiell hytte og låne den ut til barnefamilier. Gratis. Helt sikkert en fin opplevelse. Den ligger bare noen minutter å gå herfra.

Oppe på Fløyen i Bergen. Dagen i dag, -eller lørdag da-, tråkket vi rundt her oppe noen timer. Det er lenge siden sist jeg var her, og jeg hadde lyst på en tur med barnebarn. Mammaen var med, hun gikk opp bakkene med minsten på 2 år, på ryggen, mens jeg og 6-åringen “latet oss” og tok banen….

Men vi gikk ned igjen, eller mest løp…, bare så det skal være sagt.

Mens vi ventet på de to som skulle gå opp, og vi hadde sett på utsikten en stund, benket jeg meg på den store lekeplassen. Men denne gutten ville heller leke her…

Etter at mammaen og minsten hadde funnet oss i folkemengden på Fløyen, og vi hadde vært og inspisert Tubakubahytten, traff vi noen av de som holdt til her. Hvor lenge de bor her fast  i løpet av året, vet jeg ikke, men de gikk helt på løst mellom alle besøkende.

Her er bildegalleri av de. De var slett ikke redd av seg, heller litt frekke….:) En av de hoppet opp på bordet til en mann som hadde benket seg , og var i ferd med å ta for seg av nistepakken sin….Mange godbiter fikk de, de lever nok ikke bare av grøntfor nei….

Så var turen kommet til trollskogen…..

Forts.følger.

 

8 kommentarer
    1. Jeg kunne godt ha tenkt meg å våkne til den utsikten, men jeg tror inngangspartiet hadde vold et meg litt problemer, hihi. Jeg har ikke vært så heldig å se Bergen og områdene rundt i sol, så jeg må nok ta et nytt besøk for å oppleve det 😊

    2. Vera Lynn: Ja, man får brukt kroppen lit her:) Ja, det synes jeg du skal, passe på å komme til Bergen i godvær, som vi forresten har vært veldig velsignet med i sommer!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg