Røyke det, eller….? og noe å sure seg for….?

Lurer på hva jeg skal gjøre med dette her……

Skal jeg levere det inn igjen der jeg fikk kjøpt det kanskje….

Lurer på om det kan røykes……

Vel, jeg må  finne det ut. 

Meningen var å starte et mer sunt kapittel, der jeg kunne ta med litt mer supermat i kostholdet…..

Og etter Leiro-turen i forrige innlegg gikk jeg på en kostholdsbutikk og spurte om hun hadde noe med tang og tare.

Dette var det jeg fikk kjøpt og jeg tenkte finne ut mer om hvordan bruke det i mat…..

Min datter mente jeg kunne hive det i smoothien, mens jeg tenkte å bruke det i wok…..

Heldigvis tok jeg brillene på, og posen i nærmere øyesyn….

Der står det med liten skrift at det er ikke til intagelse!

Bevares! Kanskje jeg skal prøve å røyke det…..:)

Nei, jeg får ta en tur tilbake til butikken og  si de må være flinkere til å fortelle folk hva de kjøper, og jeg får helt sikkert bytte det i et sunt alternativ som kan spises…..

Da er det bedre med dette. Det kan inntas ,og er et godt alternativ når man ikke gidder lage noe selv, eller står opp langt utpå dagen i en nattevaktshelg og får dette servert… av en datter som trenger soveplass i helgen…..:)

 

I uken som var brukte jeg hele to dager på å sure meg…

Noe så unødvendig å bruke tiden til….

Bilen min 

(bildet er lånt på nett) En slik en , Volvo c-3o, er dyr og ordne når den har gått noen år, og jeg har alltid årlig service på merkeverksted.

Jeg hadde planlagt både levering og henting, og visste hva jeg måtte betale, men var uforberedt på at den måtte bli på verksted flere dager. 

Så var det å sitte inne to dager og vente. 

Og vente…Jeg fordrar ikke å vente på noenting…

I mellomtiden var jeg så “heldig” å få låne denne

Ny, flott volvo v-40. Helt ripefri….

Jeg burde jo være glad som en lerke, men i stedet var jeg sur. 

Sur på meg selv fordi jeg er så nervøs for å kjøre andre biler enn min egen. og tenk  om noen kom borti og laget riper…

Den ble bare kjørt de aller høyst nødvendige kilometerne….

Lykkelig var jeg når jeg fikk min egen gamle bil igjen, selv om det gjorde et stort innhugg i feriepengene mine…..

 

12 kommentarer
    1. Veldig rart, lurer på hva man skal gjøre med det DA, om man ikke skal spise det…. Ikke INNTAS…det betyr jo ikke DRIKKE heller…så litt god TE kan du heller ikke lage deg 😀 Nei, dette må du få noe svar på 😀 Hm…hva skal man gjøre med den…?

    2. I all verden ..kunne ikke spises..merkelig ! Sushie liker jeg godt, men spiser det sjelden..har lyst å lage selv en gang..men glemmer liksom å handle inn til det.. Liker også best å kjøre egen bil :)) Klem <3

    3. Hmm – kan da ikke selge noe som ikke kan spises…. ?….. eller….. skjønner at du blei sur… bil er rullende raske utgifter! Kjipt! Du trenger en klem <3

    4. Hvordan skal den blæretangen brukes da? Nei her må du til butikken og spørre. Biler er litt av en utgiftspost. Og nå om dagen holder jeg på å bytte inn min dieselbil i en annen brukt Hybrid – en Volvo. Jeg er superfornøyd med Forden jeg har, og lurer på om jeg blir like glad i Volvoen. Men jeg håper det da. Når den er klar for levering vet jeg ikke enda 🙂

    5. annebe: Ja, det var merkelig, jeg gikk tilbake med det og fikk noe annet i stedet. Hun var like forbauset som meg og skulle spørre butikksjefen om det.
      Sushi er godt når man får det kokt, frityrt, for jeg “fusker” litt , spiser ikke rå mat

    6. margarites: Jeg leverte inn igjen og fikk en annen sort spisendes tang , men hun ble like forbauset som jeg, og ville høre med butikksjefen.
      Da er jeg spent på bilen du nå skal kjøpe og håper du skriver noe om den når du har testet en stund. Jeg har også tenkt det samme for har lyst å fortsatt kjøre volvo, men den småbilen min har gått ut av produksjon, og min er moden for utskifting snart…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg