Varm, varmere, Kypros….. (1)

 

 

Hvem i all verden…

velger akkurat den varmeste? uken i året å dra hjemmefra….

Vel hjemme igjen fra Kypros-tur, er jeg enda litt bedøvet av blått, turkis , sol og varme.

 

Vi dro 25 mai, dvs. Jeg dro fra Bergen, en solskinnsdag

Pus, som hospiterer  hos meg, fulgte meg til “dørstokken” der jeg bor, og mjauet. Noe hun egentlig ikke gjør…

 

Jeg dro fra Bergen til Stavanger og overnattet på søsterhotell der…

Til og med silkeputetrekk  fikk jeg. Det som jeg er så avhengig av…

Grytidlig neste morgen dro vi fra Stavanger til Kypros.  Nærmere bestemt Fig Tree på Kypros. 

Vi – min søster,  hennes mann og meg.

Turen var bestilt lang vei i forkant og vi hadde gledet oss gjennom noen harde vintermåneder….

Lite ante vi at det skulle bli en av de varmeste ukene hjemme…..

Egentlig betydde det ikke så mye , for ferie er en pakke som inneholder så mye mer enn varme og sol…..

Med utsikt til sjø, første morgen på Mandali hotell i område Protaras , Fig tree, Kypros.

Min søster og hennes mann bodde i et annet område, Pernera.  En liten halvtimes gåtur fra min nærmeste strand

Her er ganske fullt, selv i mai måned….

4 minutter å gå til stranden står det så greit i opplysningene . Men det tok 1 minutt.

Vi hadde ikke greid å finne ut hvor langt vi bodde fra hverandre på forhånd, men det viste seg at det var en liten halvtimes spasertur mellom hotellene. En halvtime langs en flott strandpromenade

Vi hadde en avtale på annenhver dag hos hverandre, for strand, sol og bad er en stor del av pakken å komme hit….

Det ble til at jeg gikk den spaserturen de fleste av dagene. ikke bare fordi jeg hadde godt av å gå, men stranden et steinkast fra der de bodde var en liten bukt, stille, fredelig, ro for hode og ører , lite folk og svært passende for oss tre…..

Vi fikk litt trim, i og med at vi bodde i hvert vårt område, gikk til og fra for å møtes på stranden om dagene og for å spise middag sammen om kveldene.

En av kveldene ble jeg rammet av TMPR….eller noe lignende. 
jeg gikk fra mitt hotell og stoppet opp ved en konsert på veien. Etter å ha stått og hørt og sett på  en stund, gikk jeg med god fart for ikke å bli for sen til avtale. 

Forbi et lite kapell, .som var ett “merke” for der jeg skulle svinge av….

Men det begynte å bli mørkt og det viste seg at det var flere av disse små kapellene der….

En hund bjeffet. På meg….?

Jeg hadde gått for langt , det begynte å bli veldig mørkt rundt meg…Det var bare en ting å gjøre. Bite i det sure eplet og ringe søster…..:)

Hvem i huleste greier å gå seg vill langs en strandpromenade…….?

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Så herlig altså 😀 Ja, hvem reiser til Syden den varmeste uken her hjemme? Du kan så gjerne lure. Men det er jo som du sier, ferie inneholder så mye mer enn kun sol og varme 🙂
      God mat, hyggelig følge, og kjekke opplevelser, alt det er verdt mye.
      Ikke så kjekt å gå seg vill da, men det endte jo bra 🙂
      God klem <3

    2. Eva: Ja, ferie er så mye, og fri fra hverdagen i tillegg….
      Ja, var ikke så farlig med den vill-gåingen, men jeg ble irritert på meg selv…:)

    3. Blir kos med ferie og fine opplevelser selv om det er varmt hjemme også..Ser fint ut der av bildene dine.. Godt du “kom til rette”..hehe..

    4. Deilig med ferie helt uansett vær hjemme! Ser ut til å være et flott sted dere dro til! Joda, det er vel mulig å gå seg litt bort…….. godt du fant fram igjen! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg