PERFEKT med middager mellom 15 og 03?

Middagen over her er fra torsdagens middagsbesøk hos eldste sønn og samboer, og er noe jeg skal lage selv i uken som kommer, for det smakte nydelig og er ikke vanskelig å lage.  Bedyret min sønn.

I formen er det torsk (trekket ferdig i vann på forhånd), paprika, purreløk eller vårløk, litt chilli,( kan brases noen minutter på panne så det også er ferdig)  og sausen er laget av rød pesto og matfløte som blandes sammen. salt og pepper. Litt ost på toppen.  Ris spiste vi til.

Ellers har det vært en uke med dagmiddager avløst av nattmiddager. 

Forrige helg, da jeg hadde fri, hadde jeg lovet Leos lekeland  med de to småingene.  Mammaen måtte også selvsagt være med…

Minste barnebarnet på 2 var med for første gang. Den dagen trengtes ikke middag for min del, jeg spiste noen nøtter om kvelden og gikk til sengs…..:) Men Leos lekeland ER gøy , bare så det er sagt. Men å kjøpe middag der kan dere spare dere for….

Denne gangen testet både meg selv og 5 åringen grensene våre i rutsjebaner… 

Forrige søndag var det middagsbesøk her og for at det skulle passe for både unge og gamle ble tiden kl. 3 om dagen. Jeg presiserer om dagen, fordi jeg ofte spiser klokken 3 om natten….

Nattmiddagene mine er av den enkle sorten, for det meste noen stekte grønnsaker som er lett å varme opp i micro midt på natten…, 

Men så er det av og til  at jeg får i hendene noe hjemmelaget indisk fra en arbeidskollega og da blir den middagen ofte gjemt til dagen etter. Som denne hendige uken var når jeg skulle på barnepass. Da ble det tre retters.

Onsdagens middag var klokken 5 sammen med barnebarn som jeg henter i barnehagen en gang i uken etter avtale.  5-åringen hadde fått beskjed om at vi skulle ha noe med potetstapp og at den var hjemmelaget. Og selv om han var bestemt på at det likte han ikke, så gikk det ned, det var til alt overmål godt også…..

I uken som har vært har det vært noe middagslukt her på dagtid, men studenten ordner seg selv med det han finner når han er innom….

Jobbe helgen min nå har det vært enkel bevertning, jeg har spist alene. Noe med taco . Om natten.

Så hele ukens middager har foregått mellom 3 om dagen og 3 om natten. Hvor heldig det er for magen vet jeg ikke helt, men jeg liker uansett å få i meg et varmt måltid i løpet av døgnet. 

Skal dere lage fisk i løpet av uken forresten, så anbefales torsk i form som på bildet over.

God kommende middagsuke! 

12 kommentarer
    1. Spennende fiskerett dette. Visste ikke at det var noe som het rød pesto, men jeg er veldig glad i den grønne. Rart å spise middag om natta, men slik må det vel bli når man må snu døgnet.

    2. Den fiskeformen hørtes veldig god ut, og jeg har allerede notert meg ingrediensene så den kommer nok til å havne på middagsbordet her også ;o))

    3. Hyggelig å få deilig mat servert da..og det så jo veldig fristende ut :))Koselig å være på lekeland også tenker jeg sammen med barnebarna :)) Her spiser vi middag stort sett kl fire , og ved syvtida på lørdager.. Ønsker deg ei fin ny uke <3

    4. annebe: He, he, dere er nok mer innafor normalen hva gjelder middagspising ja…
      Ja, koselig både med middagsbesøk og Leos…
      Fin uke til deg også

    5. Hihi – middag kan da vel spises når som helst vil jeg tro! Og jeg er enig med deg i at en må ha et varmt måltid hver dag…. viktig…. Moro i lekeland – det bør nok jeg kanskje gjøre med lille bonus-Sofien min…. glad i å leke jeg også! klemmer <3

    6. Margrethe: Ja, et varmt måltid i døgnet bør man ha, ellers får man bare altfor lyst på alt mulig “gæli”….:)
      Ja, anbefaler Leos. Klemmer igjen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg