TAR DU MATEN FRA INDIANERNE?

“Tar du maten fra indianerne”, spør min sønn her en dag. 

Mest for erting , men et lite stykke sannhet i det?…..

Jeg fortalte at jeg hadd kjøpt quinoa mel og brukte det bl.a til å lage vafler med, i tillegg til litt hvetemel.

Quinoamel er svært proteinrikt, er 100 % økologisk og er laget av hvit quinoa fra Peru.

Derfor passer det godt til matlaging i Peru, og til de som spiser vegetar ellers i verden.

Jeg var på reise i Peru for noen år siden , og maten der var ikke den beste…..

De spiste mye karbohydrater, til middag var det vanlig med både poteter og ris. 

Men det var ikke maten som gjorde at jeg reiste, den gangen var det Machu Picchu bl.a som lokket , og det var en opplevelsesreise sammen med en gruppe.

Reisen ville jeg ikke vært foruten. Jeg tok av noen kilo, men det hadde jeg godt av……

Jeg skal forresten ikke bruke for mye quinoamel, vil ikke ha på meg at jeg tar maten fra indianerne….

Et godt alternativ av og til er det dog.

9 kommentarer
    1. Hehe..artig kommentar det da.. ikke prøvd det melet og ikke vært i Peru..det var nok spennende 🙂 Vafla ser veeeeeldig gode ut i alle fall <3

    2. En kostholdsekspert sa at havre er like supersunt som disse overprisede quinoagreiene, så jeg holder meg til havren.

    3. Vaflene så gode ut de. Jeg har også spist vafler i dag, men de var nok ikke laget av det melet, og var helt sikkert ikke av det sunneste slaget 😉 Men gode var de 😉
      Høres flott ut med en sånn reise ja. Tenker nok at det var en fantastisk opplevelse <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg