OM DRÅPER og “Hugh Grant”……

 

 

(Bildene i innlegget er tatt i et søsterhjem)

Dråper av alle slag har det vært mye av denne uken……..

De som kommer ovenfra, og som jeg bare protesterer mot ved å ikke bevege meg utendørs, annet enn til og fra bilen, har jeg virkelig fått kjenne på kroppen første del av uken. Spesielt da jeg måtte hente de to små menn i barnehagen, og gå oppover bakke i motvind og striregn…

Da hjelper ingenting, og i hvert fall ikke å være sur, selv om man er våt til skinnet når alle er vel hjemme. For de to små som mormor passet var like blid. Jeg forstår det ikke….

 

Var ikke det en vanvittig fin do-vegg. Finnes hos en søster, der vi hadde søstersamling i går, eller fredag da. Virkelig oppfinnsomt og lekkert  på en liten vegg som her på ekstra-eller gjestetoalettet.

Her var edle dråper denne kvelden….. Noe jeg også gjerne skulle hatt ett glass av… Men siden det var midt- i -mellom -nattevakt måtte jeg forlate det gode selskap kl 21, med ingen edle dråper innabords….:)

På jobb var der andre dråper denne natten… Noe som gjorde at jeg måtte frem med vaskebøtten x flere. Forresten skulle jeg helst hatt brynje på også….

Heldigvis at jeg enda er rask i reaksjonsevnen….Slike netter lurer jeg virkelig på hva jeg holder på med, om jeg skal finne  noe annet å jobbe med. Men det pleier gå fort over…..

På søstersamlingen snakket vi også litt om dråper, soving og menn og sånn. Og det kan faktisk gjøre en forskjell med dråper. Eteriske dråper som hjelper mot det meste, lukter sterkt men som man kan få en god natts søvn av. 

 Bare det at det kan ha uante konsekvenser. For hva når en mann forkynner at det går ikke an å legge seg i samme seng som en som har dråper for ulike plager,  selv om det faktisk hjelper…., da er det faktisk bedre å ha hunden i sengen og legge seg i kjelleren……:)

og mon tro om det finnes noen snorke-dråper? så en søster som endelig har greid å sovne og blir vekket av et høyt snork i øret, kan slippe å løpe på dør til et stillere rom å sove i…..

Etter slike kvelder og ikke minst netter, kjenner jeg at “Hugh Grant” bare er langt bortenfor alle blåner. Han er hverken et savn eller et ønske…., og dessuten hadde han garantert ikke ønsket seg meg slik jeg lever nå. Med middag midt på natten, sove til langt på ettermiddagen flere ganger i uken og som liker å sove alene….

Men jeg fikk en genial ide etter å ha lagt meg i morges, at jeg har stående en flaske eteriske dråper med sitron. Jeg skal ta de med på jobb og se hva jeg kan bruke de til…De kan i alle fall fremme godlukt neste gang det trengs….:)

 

 

 

10 kommentarer
    1. så fine og flotte bilder, og for et godt og velformulert innlegg. du skriver utrolig bra, så fortsett med den gode jobben du gjør
      Kan du vær så snill ta en tur innom min blogg? Legge igjen en kommentar?

    2. Ser veldig fint ut hos søsteren din :)) Bra de “små” tålte regnet og var like blide :)) Ja dråper kan være så mangt..hehe.. Her blir det snart noen /mange dråper med te :)) Fin kommende uke til deg <3

    3. Et nydelig bad søsteren din har 🙂 Ja husker det ja når jeg jobbet natt at det ble noen dråper ofte ja og titt og ofte måtte frem med vaskebøtten…. :)).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg