MED VÅREN I HODET….

Det kjennes ut som å ha fått våren i hodet de siste dagene. Med vårvær , nesten sommervær OG opplett mange dager på rad, må man ut og bruke sansene sine og beina….

Våren er like utrolig hvert eneste år……

Det har blitt noen turer den siste uken, men første dagen ble en aha-opplevelse for meg. Da kom jeg ikke lenger enn til denne benken, pustende og pesende og  litt sjokkert over den dårlige formen ….

Med altfor mye nattjobbing de siste månedene har det også blitt for mye  sofasitting om ettermiddagene/kveldene…..

Etter den første turdagen måtte jeg gå samme vei etpar dager etterpå, og da greide jeg å “karre” meg opp til Viggohytten

I fjor på denne tiden var det bare grunnmuren som stod. Det pga. at hytten som stod der brant ned. I dag er den nybygget og fin. Bare litt maling som mangler.

Det tar en liten time å gå helt nede fra Fyllingsdalen.

I går var det fremdeles fina veret og jeg hadde fri fra nattjobb. Jeg måtte ut igjen, opp til Løvstakken denne gangen, bare for å utfordre meg selv litt…

Det er dette som er en av tingene som gjør det verdt å jobbe natt. Man kan ut og gå og spise frokost på en fjelltopp,  477 m.o.h…..

På vei oppover

Jeg traff mange som var ute i samme ærend. Jeg snakket med noen i forbifarten og da var temaet ORM

“Har du sett orm”?

Men nei, ingen hadde sett, men jeg synes jeg hørte den et sted….og det er ikke fritt for, det er det jeg er mest redd for.

Orm, og at jeg rett og slett skal skade meg og ikke være i stand til å gå for egen maskin hjem igjen….

Jeg kom meg opp, brukte akkurat så mye tid som jeg synes var passe, siden jeg ikke hadde andre å ta hensyn til.

Det var verre å gå ned enn opp. Jeg tror det har noe med gamle hofter å gjøre….:) Jeg må i hvert fall innrømme at jeg var ganske sliten da jeg kom hjem, og lurte på hvordan morgendagen kom til å bli…..

Dagen i dag har jeg for det meste holdt meg i ro. I solen. Jeg kjenner på kroppen gårdsdagens tur, men det er likevel så verdt det….

 

 

10 kommentarer
    1. Ja nå er det full “sommer” her…deilig med varme og sol :)) Ikke det været som frister mest til å gå i bratte bakker.. men bra du har kommet deg ut å trimma og er fornøyd selv om det kjennes på kroppen… :)) Ser ut som flott natur å ta seg en tur i… God helg <3<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg