Når hjemmet trenger hjelp…

 

Jeg pleier være litt stresset når det er ting i hjemmet mitt jeg ikke fikser på egenhånd…..

og når det er ting som ikke fungerer som det skal.

Ikea har mye bra , men jeg synes de kommer til kort når det gjelder hvitevarer og utstyr til kjøkken.

De er veldig imøtekommende når man kommer og trenger deler, det skal de ha. Men denne vasken har bare laget problemer for meg siden jeg kjøpte den.

Nå flyr jeg frem og tilbake til Ikea for å få riktige deler, så sønnen min kan ordne dette for meg. For du kan være helt sikker på at første gangen blir det feil…..

Jeg er heldig som har en sønn som gidder hjelpe meg, men jeg har lovet at det er siste gang….

Så var det noe med nettet mitt og pc her som måtte ordnes i dag, og det er heller ikke noe jeg greier med. 

Da er det godt å ha en sønn man kan høre med…..

Noe greier jeg jo selv. Jeg har både saget tre og fylt bilen opp med boss og kjørt til gjenvinningsstasjon . 

Forresten så jeg ingen andre damer der alene…..

Og jeg ble passet godt på når jeg skulle sortere. Det er ikke så lett å vite forskjell på trevirke. Og slikt……:)

Når noe må fikses på og ordnes som har med hus og hjem og gjøre , så kommer det alltid opp spørsmål om å få seg et annet sted å bo. 

Et enklere og mindre sted. For nei, jeg trenger ikke 4 soverom og 120 kvadrat….

Men jeg holder meg her en stund til tenker jeg.

Og jeg bare gleder meg til å få kjøkkenvasken i orden igjen….

 

Rosene er fra min sønns samboer. Blomster er alltid like hyggelig å få….

Jeg serverte laks og søtpoteter til middag da de var her i går på ordne-kjøkkenvasken-dagen. Det har forøvrig blitt mye søtpoteter til middag i det siste, for jeg øver meg på å få de akkurat  passe som pomfri til middagstilbehør. 

Men det får bli et annet innlegg….

 

 

 

 

11 kommentarer
    1. Jeg hadde ikke fått til noen ting etter vi flyttet hit, om det ikke hadde vært for Hr Frodith, jeg klarer ikke lese Ikea-greier en gang jeg 😀 Og TUSEN deler å passe på for å få opp et skap…. Men det kom opp..med Hr Frodiths handy-man -evner

    2. Huff ja, jeg liker heller ikke sånt. Men – nå nyter jeg altså fordelene ved å være leieboer. Oppstår det noe som trenger vedlikehold, så ordner husvertene det – så sant det ikke handler om at jeg har vært uforsiktig! 🙂

    3. Har slik vask jeg også, heldigvis ingen problem foreløpig. Montert i 2014.
      Du er heldig som har en sønn som bor slik til at han kan hjelpe deg. Ikke enkelt når ting i hjemmet ryker. Veit litt om dette.
      Fin fredagskveld og lykke til med vasken :).

    4. Margrethe: He, he, det gjør han garantert ikke . Hadde nok helst sett mor flytte til noe som var totalt vedlikeholdsfri både ute og inne….:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg